Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 101 through 120 (of 136 total)
  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Det var många minnesbilder som kvinnan hade fått genom intrånget i Wreax huvud, och mycket hon skulle förstå av vem han var som person, trots att han inte visste något om kvinnan, annat än att hon var mycket magiskt begåvad, och att hon var Tionde Fingret.

    Minnen från hans barndom, minnen av hans föräldrar, minnen från Antrophelia, minnen av Dar Zakhar, minnen av brott av olika slag, minnen av strider och ansikten av otaliga som han dödat på otaliga sätt, minnen av smärtor både av att ha torterat och att ha blivit torterad, minnen av goda dåd, vilka var betydligt färre än minnena av onda dåd… Men det var inga minnen eller tankar som hade haft något med Lloth att göra som uppenbarat sig för kvinnan. De bevarades i noga förvar, för att aldrig avslöjas utan avsikt, men hans ord innan han slocknade var det enda som gav något anspråk om att det hade med varandra att göra.

    Efter att han slocknade kröp två olika röster in i hans sinne, likt drömmar i hans omedvetna tillstånd. Den ena rösten talade till honom först. “Bläckspindel… Du har hittat den jag bad dig att hitta. Kom ihåg hennes ansikte… Och hur du hittat henne…”

    Sen ekade den nästa rösten i hans medvetslösa dröm. “Wreax… Var är du? Jag kommer att hitta dig snart… Ha tålamod. Alla är redo att agera så fort som…”

    Wreax var fortfarande medvetslös, och gjorde inte en enda rörelse medan Moira och alvkvinnan talade sinsemellan.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Som svar på alvens ord så hummade hon medhållande. Wreax hade trots allt visat sig ganska mycket av en besvikelse, både när hon skulle snärja honom och under färdens gång. Han hade inte ens försökt fly en enda gång, inte ens försökt hugga henne med en av skedarna han fått äta sin mat med. Hon klickade med tungan igen innan hon vände blicken mot alven.

    ”Jag vet inte mycket om sånt där, men jag känner bara till en spindel som skulle kunna talas om i tredje person och det skulle inte förvåna mig om det var så det låg till”, svarade hon slutligen med en liten axelryckning.

    ”Han var inte särskilt pratglad under vår färd, men det lilla han sade… Han hävdade förstås att han skulle hämnas och att hans folk skulle finna honom när han väl landade i Celeras, vilket jag finner osannolikt med tanke på att ingen visste att det var hit vi skulle… Trots det så har jag en gnagande känsla av att jag borde slagit honom medvetslös innan vi kom hit”, tillade hon ogillande.

     

    Hon hade hoppats på att få se lite blod flyta, men det verkade som att processen blivit något mer komplicerad än hon föredrog.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Alven nickade åt Moiras resonemang, fortfarande med halva sinnet närvarande i rummet medan den andra halvan ögnade genom alla de sinnesbilder som hon fått av Wreax. Det krävdes en stark person för att inte rycka till och skrika i förfäran över allt hemskt den såg i Wreax huvud, men för att nå dit Wreax nått förvånade det henne heller inte. Nej hennes fokus låg på det som inte visades, snarare än det som visades. Med en mental skakning ruskade hon av sig minnesbilderna och lät dem falla bak i hennes sinne.

    ‘Det blir ditt uppdrag att ta reda på, efter att vi är klara med honom.’ sa hon, med betoning på vi trots att det bara var hon och Moira där ännu. Hennes ljusa ögon fokuserade sig på Wreax igen.

    ‘Dags att väcka upp vår sovande prins.’ sa hon och ur en låda tog hon fram en flaska med en noggrant urval blandning av luktsalt som skulle väcka den medvetslöse med ett ryck. Hon reste sig upp för att placera den lilla glasburken under Wreax näsa, och tog bort korken för att frigöra doften av ammoniak som skulle irriterar hans näsas membran och hans lungor till den grad att musklerna som kontrollerade andningen  skulle tvinga fram en kraftig inandningsreflex.

    Då Wreax åter var i medvetande och kunde se upp på henne där hon nu satt på arbetsbordet, hennes ljusa ögon fästa i hans, såg hon på honom menande.
    ‘Vet du vad du gjorde för misstag, Wreax Situros?’ undrade hon, och utan att vänta på svar fortsatte hon.
    ‘Du betedde dig inte professionellt. Du gjorde det personligt.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett knarrande hördes när en av bokhyllorna verkade röra på sig och Vésiva stod i den mörka och gömda öppningen. Hennes blonda hår var rufsigt efter att ha varit på hennes skepp och kinderna samt näsan hade en rosenröd färg efter en promenad i kylan. Lite analyserande lät hon blicken vandra över personerna som var där. Ett litet varmare leende mot det tioende fingret, ett tacksamt åt Moira, för att ge Wreax en allvarlig och en glimt av hat i hennes blick. Trots allt hade han ställt till med mycket oreda för henne och hon var tröttare än vanligt. En nöjd suck lämnade hennes läppar medan hon rörde sig in i rummet. De blågråa fjällen som gick som ett sträck från pannan och ner, glimrade till i ljusen.

    “Alltid sådan nonchalans, har du någonsin tänkt att det kan bli din död, Wreax?” frågade Vésiva när hon ställt sig bakom det tioende fingret och lutade sig fram på sina händer för att låta den havsblåa blicken intensivt betrakta mannen framför sig. Ett litet roat leende fanns där och hon skakade nätt på huvudet så de vitblonda lockarna virvlade omkring henne. Lite trött drog hon av sig sin mörka yllemantel för att lägga den på ryggstödet till kvinnan vid hennes sida. Hon bar som vanligt enklare kläder, en vit skjorta som var lite mer pösig än de vanliga som hon hade på sig. Åtminstone hade hon inte den mörka väst som han alltid annars hade envisat med.

    “Quaina, har han ställt till mycket oreda för dig?” frågade hon sedan, lite milt och det fanns nästan något kärleksfullt i hennes röst när hon vände den havsblåa blicken mot den andra kvinnan.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Alvinnan hade knappt behövt yttra något innan Vesíva dök upp som på beställning. Ett tag höll hon sin blick fäst på Wreax, för att se på hans reaktioner, innan hon vände blicken mot Vesíva med ett milt leende. Det fanns något mjukt där i hennes ansikte, som inte funnits innan då hon varit ensam med Moira och Wreax.
    ‘Mindre än förväntat, för att vara ärlig, men dock mer respektlös och inbilsk än förväntat, måste jag erkänna.’ sa hon fundersamt och vände huvudet till Wreax igen.
    ‘Så, här är vi nu.’ konstaterade hon, en lätt suck på hennes läppar, som blev ett litet roat leende.
    ‘Vet du vad det ironiska är, herr Wreax? Om du bara hade frågat, hade jag troligtvis gett dig en audiens. Men istället valde du att attackera och utpressa mina allierade. En attack på dom, är den samma som att attackera mig personligen.’ Hon såg honom i ögonen.
    ‘Vad besviken Valindra skulle bli…’ sa hon stillsamt.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax ansikte ryckte då han vaknade upp, och hans ögon fick åter en blick av hat då han tittade tillbaka mot kvinnan med de ljusa ögonen. Han fick lust att skratta då han hörde hennes ord. “Ni skulle kalla det ett misstag, så mycket är klart för mig. Gränserna mellan professionellt och personligt… De försvinner i det gråa…”, svarade han, med en hånfull och nästan dramatisk röst.

    Sen fick han syn på Vésiva som han, redan sen början av sin resa, hade misstänkt att var inblandad i det hela. Sen fick han äntligen ett namn på den fiende han letat efter. Quaina… Hans blick analyserade kvinnorna, och han var tyst, ända tills hon hade talat till punkt. Att hon hade nämnt namnet på hans betjänt i Celeras verkade inte beröra honom emotionellt på något plan. “Även efter att ni borrat er i mitt huvud känner ni mig inte… Jag ber inte om audienser.” sade han med en kall ton.

    Nu vände hans uppmärksamhet till Vésiva, som han började tala till.

    Äntligen fick jag dig att visa dina äkta färger, Vésiva, genom att visa mina egna… Det enda jag hade hoppats på från början, fullkomlig ärlighet…” sade han, medan han skrockade mellan sina ord och tittade bort från henne, mot omgivningen. “Jag var redo att ge dig den respekt som en tidigare arbetsgivare skulle förtjäna, med att inte döda Neyir…” 

    Hans blick fixerade tillbaka på Vésiva. “Men nu undrar jag varför jag ens besvärade mig över att fråga en lögnare som dig något alls… Att dränka din make hade varit mer roande, och vi skulle garanterat vara här och nu, under samma omständigheter.” Han hoppades på en reaktion från Vésiva, att han skulle tvinga ut ett emotionellt utbrott ur henne.

    “Har du sett vad vattnets tryck gör till kroppen av en Marke’et, när man knuffar dem ur sfären? Du kan fråga din vän här, hon har garanterat gjort det när hon rotade i mina minnen…”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Alvens ord fick henne att rynka på pannan i tydligt ogillande. Hon, ta reda på om Wreax var lojal mot Lloth? Det var inte den typen av inhyrd hjälp hon var… Hon öppnade munnen för att protestera, men fick knappt en chans att säga något innan alven gick vidare från ämnet.

     

    Med en trött suck så lutade hon sig åter tillbaka mot väggen där hon stod, den bleka blicken plötsligt lite mer ogillande över det hela. Inte heller blev det bättre när en ny figur uppenbarade sig i rummet lagom till att Wreax återfick medvetandet. Detta var tillsynes en Me’erisierkvinna och hon gjorde nästan med detsamma ett misstag som fick Moira att synligt rycka till. Hade hon verkligen givit namnet på det ökända ”Tionde Fingret” så enkelt? Hon skakade på huvudet där hon stod. Vad hade hon gett sig in på? Hon hade trott att det skulle vara ett enkelt överlämnande efter ett drygt men simpelt uppdrag, och nu stod hon här, uppenbarligen inte fri att gå riktigt än även om inget av allt detta hade med henne att göra, precis som hon ville ha det.

     

    Uppenbarligen kände denna nya kvinna och Wreax varandra och att döma av alvens ord så var det deras dispyt som gjort det nödvändigt att involvera henne överhuvudtaget.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Alvkvinnan som Vesíva kallat för Quaina betraktade Wreax intensivt, sökandes efter reaktioner. Men som hon gissade på basen av vad hon visste om Wreax, genom rykte och de bilder hon sett i hans sinne, hade hon inte förväntat att han skulle bry sig om alvkvinnan som skötte hans hem i Celeras. Det sade så klart rätt mycket om vilken typ av karaktär hon hade framför sig.

    ‘Det verkar som om Bläckspindeln fortfarande inte förstår allvaret i situationen…’ sa hon stillsamt, ett snett leende över hans spydiga kommentarer. Förvånad över hur han fortsatte bre på med sitt snack, trots situationen han befann sig i. Trots vad han avslöjat för dem. Hon vände blicken till Moira och såg henne i ögonen.

    ‘Jag har låtit mig förstå att du är en expert i att hantera klingor…’ sa hon och gjorde en gest åt Wreax med.
    ‘Är du intresserad av att utföra ett uppdrag för mig, här och nu?’ undrade hon, nyfiket.
    ‘Av en mer… blodig natur? En möjlighet att kanske få utspel för era egna… frustrationer? Jag kan tänka mig att de varit många under resans gång.’

    • This reply was modified 3 år, 4 månader sedan by Amdir.
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Blicken till Vésiva blev ännu mer mörk och hon greppade ett hårdare tag om Quainas axel och sitt egna knä vid Wreax ord om hennes make. Ännu fler hot, men hon hade väntat sig det. Förstås var hon inte dum nog att inte lära sig av sina misstag. Hon släppte alvinnans axel och korsade sina armar framför sig med en fnysning.

    “Neyir är bortom din räckvidd, Wreax.” sa hon simpelt och ett litet leende fanns på hennes läppar vid Quainas ord. Även om hon inte var förtjust i våld. Inte en av hennes metoder, eller åtminstone inte så att hon såg på. Det hade alltid fått henne att må illa. Hon harklade sig och reste sig upp för att få fram en plunta. Det stack till lite av brännvinet från Barastar under hennes näsa. Fast bara lukten fick henne att bli lite mer avslappnad och hon drack tre stora klunkar av de.

     

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Hans blick gick mellan alvinnan och Vésiva. Blicken i hans ögon antydde på sanslös ondska. “Bara tills nästa gång jag får taget på honom. Han var tidigare enbart en pjäs för att nå dig. Nu saknar ni båda användbarhet.”

    Han såg mot Moira, och försökte avgöra vad hennes beslut om det hon skulle göra näst var. “Iris, du har fortfarande en möjlighet till mer engagerande arbetsuppgifter än att rota i min kontaktbok, med fullkomlig frihet att välja uppdrag. Den möjligheten upphör så fort du rör mig med en klinga, även om jag vet att det är något du längtat efter…”

    Wreax verkade nu göra sig redo för att ta emot smärta, vilket var sannolikt att skulle komma hans väg under omständigheterna. “…Men jag antar att du är hennes lakej. Gör vad du måste.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Plötsligt var uppmärksamheten tillbaka på henne och hon kunde inte låta bli att rynka ogillande på ögonbrynen innan hon med en suck sträckte sig upp från sin tillbakalutade ställning och vände blicken mot alven som Vesvía kallat för Quaina.

    ”Det låter som om jag har två olika val”, sade hon sakligt innan hon lät blicken flyttas mot Wreax där han satt och glodde på henne. Hon skulle inte förneka att det kliade i hennes fingrar, men även om hon gillade jakten så brukade hon inte ta jobb som enbart gick ut på att tillfoga någon smärta.

     

    ”Frågan är helt enkelt en monetär sådan”, tillade hon sedan med en liten axelryckning innan hon lade armarna i kors framför sig. ”Jag vet att vår vän Tionde Fingret här är god för sina löften, men er, Wreax Siturios, är jag inte lika säker på. Engagerande arbetsuppgifter och frihet att välja uppdrag har jag redan, så låt höra vad mer ni har att erbjuda mig så ska jag kanske överväga att neka detta uppdrag. Ni förstår förstås att det inte är personligt”, fortsatte hon med ett litet och förvånansvärt uppriktigt leende. Kanske hade hon funnit det spännande att få jobba för honom, men i dagsläget var Tionde fingret hennes arbetsgivare och dessutom den som verkade ha mest att erbjuda henne.

    • This reply was modified 3 år, 4 månader sedan by Maeve.
  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax såg aningen konfunderad ut för en stund. “Intressant. Ni antydde tidigare under vår resa på att detta inte enbart var monetärt, även om det inte var personligt. Men om det är monetärt så ska det inte vara ett hinder.”

    Hans blick studerade Moira noga. “Jag tror att den främsta orsaken till att du inte är bättre avlönad än du är nu är att du enbart inte fått erbjudandet. Jag är även villig att påstå att jag kan erbjuda mera än vad hon betalar, och arbeten som inte bara engagerar er, men även utmanar er…”

    Han slängde en blick mot Quaina, och tittade sen tillbaka på Moira. “Du förstår säkert att de framtida uppdragens natur är något som inte angår resten av vårt nuvarande sällskap. Om du vill höra mera om mitt erbjudande behöver du bara neka uppdrag som angår mig tills du hört det.”

    Men… Det finns ett uppdrag som jag redan kan göra överenskommelse på, här och nu.” Hans blick vände mot Vésiva. “Om du tar henne till Celeras hamn och håller henne i förvar tills jag anländer belönar jag dig generöst, och med att utföra detta enkla uppdrag skulle jag garantera dig mer utmanande arbete i framtiden.”

    Naturligtvis behöver hon inte vara oskadd.”, tillade han, medan hans blick gick tillbaka mot Moira. “Hur låter det?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Alven betraktade Moira och Wreax, och Moiras rynkade ögonbryn missade hon inte. Långsamt under denna förväxling som spelade sig framför henne och Vesíva växte sig ett roat leende på hennes läppar. Hon skakade halvt uppgivet på huvudet, och gick långsamt runt arbetsbordet för att sätta sig på sin plats igen, men leendet var nu borta och de klara blå ögonen intensivt fästa på Wreax. Att han kallade uppdraget han föreslog till Moira enkelt misstog han sig grovt, och hans arrogans – som det gång på gång visats – hade uppenbarligen inget slut. En omättad oändlig avgrund.
    ‘Så.’ sa hon till sist, och placerade sina händer knäppta på bordet.

    ‘Vad ska vår vän Iris göra?’ undrade hon. ‘Om vad som komma skall varken intresserar eller behagar så vet ni givetvis var dörren är.’ sa hon och vände nu blicken till Moira, trots allt njöt hon inte av detta men hon var fullt kapabel att utöva smärta om så krävdes.
    ‘Men mitt erbjudande står fortfarande på bordet.’ trots allt, hade hon rest tillsammans med denna man och tvingats höra på hans skitsnack så hade hon varit oändligt lockad av att använda några blad.

    ‘Men om ni väljer att gå härifrån, så känner ni väl till vår överenskommelse. Garantin och betalningen är din.’ hon talade så klart om flaskan med Moiras blod hon hade i sitt förvar.
    ‘Men för ett välutfört jobb väntar fler generösa sådana.’ hon vände huvudet lite på snedden, en gest som sade att hon inte var intresserad av att pruta med Wreax – sådant låg under henne. Trots allt var belöningen som utlovats för detta uppdrag väldigt välbetalt, ett uppdrag som lätt skulle hjälpa Moira ur den torrperiod och de problem hon haft i Celeras innan alvinnans utsände kommit till henne.

    ‘Men nu har jag, Vesíva och Bläckspindeln här ett möte av mer intim natur som väntar. Om ni vill vara en hjälpande hand i det, är helt upp till er.’ hennes blick for från den ene till den andre, och väntade på svar.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Vid Wreax ord om att inte vara bättre avlönad så brast hon ut i ett skratt, ett hjärtligt och klingande skratt som inte alls borde få komma från någon som henne. Det var nog för att få hennes ögon att tåras en aning, som om hon fann något särskilt roande, något som kanske bara hon visste vad det var.

     

    När så väl skrattet klingat av så skakade hon på huvudet, strök undan en liten tår från ögonvrån och vände slutligen blicken mot Quaina igen, ett brett leende fortfarande spelandes över hennes läppar.

    ”Förlåt mig, men jag kunde inte låta bli”, sade hon uppriktigt ursäktande innan hon vände blicken tillbaka till Wreax.

    ”Det låter som ett spännande löfte, men inte mer än det, ett löfte. Vår vän här har redan betalat mig mycket för mina besvär, så jag är rädd att jag kommer ta det hon erbjuder mig, för hon har rätt, jag har längtat efter att få dra lite blod. Att krossa era ben var tillfredsställande och jag misstänker att mitt nästa uppdrag kommer ge mig mer av samma vara, även om jag hade önskat att ni kunde erbjuda lite mer fysiskt motstånd. Missförstå mig inte, ni är väldigt irriterande, men jag föredrar en annan typ av mothugg”, fortsatte hon mjukt innan hon såg tillbaka på alven.

     

    ”Mitt intresse och mina tjänster är era. Hade ni något särskilt i åtanke?” Frågade hon leendes, lät blicken svepa över Vesvía där hon stod intill alven, och sedan tillbaka till den senare igen. Det fanns något vassare i hennes blick nu, något hungrigt, precis som när en haj får vittring på blod.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var uppenbart att Vésiva hade en ilska och ett mörker i hennes blick när hon betraktade Wreax och de ord som vällde ur hans mun. Hon rynkade lätt på näsan, som om han inte var annat än en äcklig odör och fnös till. Ett tag hade det varit som om någon hade hållt ett hårt tag om hennes hjärta. Tänk om turen skulle vända nu? Efter alla dessa år… precis nu när hon väntade på… Bara tanken fick hennes hjärta att slå allt hårdare men hon försökte att inte visa det annat än att knyta sin hand lite hårdare till en näve. Hon hade aldrig tyckt om våld, även om hon ibland fått tvingas vara vittne eller på någotvis delaktig till det.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax himlade med ögonen. Sen började han skratta. “Först gift, nu sparkar mot någon som ligger, oförmögen att strida tillbaka? Iris… Jag är besviken. Du är en förolämpning mot ditt eget potential.”

    Han betraktade Moira med förakt. “Du kommer att ångra detta. Du kommer att önska att du aldrig blivit återupplivad.”

    Han var utmattad, men trots det tittade han med alert blick på alla som var omkring honom. “Mig kan ni aldrig bryta. Ni har redan förlorat… Det är bara en tidsfråga innan ni inser det…”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Quaina, som i alla fall Vesíva kallat henne, studerade Wreax försök att övertyga Moira om hjälp, och den odödas reaktion fick henne nästan att le lite. Men hon behöll sitt ansikte i styr och hade fortfarande bara ett allvarsamt professionellt anlete. Hon gav Moira en liten nick, som för att bekräfta att de återigen hade en samförståelse. Hennes blick gick därefter till Vesíva, kanske fanns det en vänskaplig ömhet där i blicken ett ögonblick, kanske något mer, men den försvann snabbt igen då hon vände blicken tillbaka mot deras fånge.
    ‘Vi har mycket arbete framför oss.’ sa hon simpelt. ‘Och det verkar som om herr Wreax lever i förnekelse. Dags att visa honom att vi menar allvar?’ föreslog hon och nickade mot Moira, en tillåtelse att valfritt välja var hon skulle skapa smärta hos mannen. Hon hade tröttnat på att tala runt ämnet som låg på agendan, det var dags att gå rakt på sak.
    ‘Du ville träffa det tionde fingret, och försökte desperat få information genom fantasilösa metoder. Säg mig, vad är det du vill med det tionde fingret?’ frågade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Leendet över Moiras läppar försvann inte trots Wreax ord, han verkade inte ha förstått att hon inte var så lätt att provocera, men likväl så försökte han gång på gång, det var nästan lite sorgligt.

    ”Wreax…” Hon klickade med tungan lite besviket. ” Den dag ni lyckas hämnas och avsluta min onaturliga existens så kommer jag vara den första att tacka er”, fortsatte hon med samma lilla leende innan hon vände blicken tillbaka mot alven.

     

    Hon såg den lilla nicken och med en axelryckning så gick hon fram till Wreax där han satt och betraktade honom en stund innan hon tog hans ena hand mellan sina, nästan ömt, innan hon med en snabb rörelse bröt hans lillfinger åt fel håll.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax gav ifrån sig ljud som lät att han både stönade och harklade sig då Moira bröt hans finger. Det var tydligt i hans ansikte att han var besvärad och kände smärta. Men detta verkade inte föra honom närmare till att besvara Quainas fråga, då han nu verkade snarare mera förvirrad än tidigare.

    Ni… Ni kommer inte att få något ur mig. Hah… Det finns inget som spindeln redan inte gjort mig..”, fick han ur sig, innan hans blick ändrade, och blev mera argsint. Till näst talade han med ett mycket annorlunda tonfall.

    Jag är Bläckspindeln, och till mig är information det mest värdefulla som finns. All information om det Tionde Fingret är sällsynt, utsökt…”, sade han. Hans kropp verkade knycka motvilligt, men hans blick studerade noga Quaina och Moira.

    Säg mig, Quaina… Vad är det du hoppas att få ut ur mig nu? Eller är det här bara för nöje? Men säg det då, så behöver vi inte låtsas…” En liten spindel kröp ur en spricka i trägolvet, och klättrade upp längs med Wreax ben, längs med hans smutsiga kläder som  var i detta skede redan obehagliga att se på.  “Det är ett motiv jag skulle förstå…” sade han, och sneglade mot spindeln.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Quaina betraktade Wreax med analytiska ögon, lyssnade på hans ord och försökte se bortom det – koppla ihop det med allt hon lärt sig om honom den stund hon spenderat i hans sinne, bland hans minnen och tankar. Läsa mellan raderna, se vad som visats men framförallt det som hållits dolt. Orden som följde hade en ödesdiger ton, och hon var rädd att hennes misstankar kanske hade merit trots allt. Våldet som utövades mot Wreax fyllde henne varken med glädje eller avsmak, det bara var. Hennes blick for över den lilla spindeln, och hon funderade på sin fråga.
    ‘Berätta vad du vet. Vad är Spindelns planer för Celeras?’ frågade hon, och lämnade det öppet om hon refererade till honom som bläckspindeln, eller till spindeln med stort S.

Viewing 20 posts - 101 through 120 (of 136 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.