Post has published by Amdir
Viewing 16 posts - 61 through 76 (of 76 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Drottningen frös till i sin rörelser och hennes rovdjurs gula ögon smalnade med en ilska. Hur vågade hon tala om det? Här? Det fanns ett farligt leende på hennes läppar och hon knöt handen för att ta ett steg närmare överste prästinnan.

    “Tänk på hur du uttalar dig, Nashwar” sa hon med en röst som sa att Nashwar balanserade farligt nära att falla ner för ett stup och skada sig. Hon lät sin ena hand greppa tag om hennes klädnad för att trycka henne mot väggen. Var det detta som Djan talat om? En pojke av intresse. 

    Nej. Han var död. Tillsammans med en av Tenirs mest beryktade smycken. Hans överlevnad var ingen sak som hon hade önskat. Inte då. Men nu var det en chans.

    “Jag trodde han var död, Nashwar. Men om han lever… För honom till mig.” Akila var så nära Nashwars öra att hon kunde känna andetagen mot hennes öra.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Nashwar lät sig pressas mot väggen, och mötte Akilas blick med övertygelse, hon till och med höjde sin blick lite. Hon förstod faran hon var i, men att visa sig svag när hon byggt sin karriär på motsatsen var enligt henne inte lösningen på situationen.

    “Förlåt min vassa tunga, som jag varnade dig om för många år sedan. Du vet att jag är dig trogen genom eld och svält, jag avrättade en av mina egna bröder för hans trots. Som jag lovade dig då och många gånger innan, härda igenom mina ord och du har en tjänare som alltid är dig trogen.” Hennes ögon mötte hans, allvaret tydligt i hennes uttryck. När hon väl hade sagt sitt där så mjuknade hon lätt, och sänkte sin blick.

    “Han är under nära bevakning, några av mina skickligaste ser till att vi inte förlorar honom. När vi har rett ut den här oredan med din dotter tar vi itu med honom, han kommer inte försvinna någonstans. Hon flydde däremot inte utan hjälp, detta är vi övertygade om, så låt mig eskortera dig till din kammare eller vart än du önskar. Jag ser till att han förs dit.” Hon placerade en hand på drottningens axel och log smått åt henne. “Jag förstår att du är uppjagad, men du kommer fatta bäst beslut om du får sätta dig ner och tänka igenom situationen. Det finns ingenting du kan göra om din dotter som dina vakter inte redan jobbar på.”

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Dastan stod stilla med en fokuserad blick riktad ner mot golvet och lyssnade till vad som hände runt hörnet. När han hörde någon mer som närmade sig dem, förutom drottningen, höjde han ena handen mot Ismat och Sera som en signal till dem att vara stilla och tysta. När han hörde rösten från den andra kvinnan i rummet knöt han lite smått sin ena hand, utan att han egentligen tänkte på det.

    Ännu en människa som blivit förförd av drottningen och hennes tyranniska styre. Nashwar. Det var väl självklart att hon skulle dyka upp här. Dastan hade hört och sett mycket av henne både under och efter hennes tid i armén, och inte minst under hennes tid i palatset. De kanske inte stod varandra särskilt nära på ett personligt plan, även om de ofta på något sätt arbetat ihop i palatset, deltagit i samma möten och så vidare. Trots detta hade Dastan noterat hur någonting med Nashwar tycktes förändras med åren. Hon var inte längre samma Nashwar som en gång lämnat armén för att hjälpa de svaga och fattiga. Istället var hon nu ett av drottningens verktyg. Ett verktyg så arrogant förblindad av drottningens makt att hon numera gjorde allt för att få drottningens hemska och tyranniska styre igenom. Hennes liv kunde liknas med Dastans förflutna på vissa sätt och vis, men ändå inte.
    Han om någon visste hur det kunde vara att tjäna direkt under drottningen. Skillnaden var att Dastan tog sig ut. Han visste att det han gjorde var fel. Han insåg tillslut att den drottning Akila som han en gång tjänade inte längre fanns kvar. Om inte Nashwar snart skulle inse detsamma, befarade han att han en dag skulle behöva ta hennes liv i strid.

    Koncentrerat fortsatte Dastan att lyssna till deras konversation. Vad nu? Hörde han rätt? En son!? Hans ögon spärrades upp en aning av förvirring och chock och såg mot Ismat och Sera för att få bekräftat om de hört samma sak. Tankarna snurrade i hans huvud. Teorier om vad detta betydde i det stora hela och vad detta kunde leda till. Massvis med teorier och potentiella utfall, men inga svar. Det här krävdes att gå till botten med. Men inte nu.

    Dastan kvicknade till och fann sig åter i verkligheten. Det viktigaste just nu var att ta sig ut från palatset. Generalen återfick sin fokuserade, koncentrerade blick och såg ner i golvet. Tålmodigt lyssnade han på deras konversation i hopp om att de snart skulle passera. Då och då sneglade han upp mot Ismat och Sera för att läsa av eventuella signaler eller dylikt från dem.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden som Nashwar sa var lite som vatten som rann av henne utan någon större påverkan. Hennes ögon smalnade lite. Bara tanken på hennes dotter fick henne att bubbla av ilska. För en kort sekund hade hon fortfarande kvar sitt hårda grepp om Nashwars klädnad för att sedan släppa henne.

    “Åh… Echer är inte svåra att hitta. Vi ska finna dem. Det finns ingen skugga där inte Sharahs ljus når” sa hon, säker på sin sak och lät blicken vandra mot vakterna som sprang förbi henne.

    “Var är Djan?” frågade hon sedan, lite barskt.

    “Vad…?” orden slank ur från Seras mun och hon placerade hastigt en hand för munnen när hon insåg att hon hade yttrat sina ord högt. Det var förstås inte ett skrik eller rop. Men högt nog för att bli nervös över tystnaden och stegen som närmade sig dem. Helvete. Inte igen. Hennes tankar om svek och hur hon alltid verkade göra eller säga fel sak fanns i hennes huvud samtidigt som hon trycktes sig mot väggen. Ihopp om att synas mindre.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Skuggorna tycktes bli längre och får ett eget liv i korridoren. Några soldater verkade stanna upp och sedan flytta sig i breda cirklar för att ge fri väg åt gestalten som men släpande steg närmade sig. Det var nästan som om han varit i närheten och så dök upp när hans drottning behövde honom. Soldaterna som passerade honom slog ned sina blickar, han hade inte ett gott rykte bland palatsets vakter.

    Han stannade upp för ett ögonblick, precis vid den korsande korridoren och ett leende spred sig på hans läppar. Där fans en närvaro han mycket väl kände igen. Men så fortsatte han framåt mot Akila och Nashwar.
    “Min drottning” han bugade djupt med händerna utsträckta vid sina sidor. Han gav sedan en kort nickning till prästinnan “Sharin” hälsade han även henne innan blicken gick tillbaka till Akila och hans sneda leende blev bredare på hans läppar.
    “Vad kan jag göra för att tjäna dig?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Ismats ögon blev stora vid orden som kom utifrån korridoren, men hon lyckades hålla sig lugn, trots att hennes blick avslöjade fruktan när den mötte generalens. Ögonblicket därefter for hennes blick till Sera i en tyst varning… Förgäves.

     

    Det ensamma lilla ordet innan prinsessan hann stoppa sig själv var nog för att rämna alla planer som Ismat så noggrant lagt ut, alla framtider som skulle innebära deras lyckade flykt. Hon visste att det bara fanns ett sätt för dem att lyckas nu, och kanske syntes det i hennes ögon när hon såg tillbaka på Dastan. Det var ögonblick snarare än sekunder, men budskapet var tydligt. Ta Sera och fly. Följ vägen jag gav er.

     

    Redan medveten om Djan, rådgivaren, som dök upp där utanför i korridoren så tog hon ett steg ut ur skuggorna efter honom. Det skulle innebära en säker död, men vad hade hon för val?

    ”Min drottning!” Utbrast hon och knuffade bryskt Djan ur vägen för att kunna nå fram till drottningen. Hon grep tag om hennes axlar med sina mjuka händer och fäste blicken i hennes, lät sina gröna sjunka djupt in i hennes bärnstensfärgade.

    ”Min drottning… Ser ni vad jag ser?” Tillade hon viskande, hennes ord mjuka och hennes blick dimmig. Den där sötaktiga doften som fanns kring henne skulle omsluta Akila, göra hennes sinne dåsigt, göra henne disträ. I hennes gröna ögon skulle hon se en glimt av vad som var, allt som varit, och allt som ännu inte hänt.

     

    Ismat visste att hon mer än troligt skulle få ett spjut i ryggen, eller sväljas hel av den där rådgivarens mörker, men allt det skulle det vara värt om hennes tilltag förvirrade drottningen tillräckligt länge för att Sera och Dastan skulle lyckas fly. Nashwar skulle troligen komma till Akilas räddning och Djan skulle inte hinna vända sig om i tid för att se Sera och Dastan. Allt de behövde var ett par sekunder, några ögonblick.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Nashwar’s blick smalnade när Djan anlände, men det var en kortvarig blick innan hon tog ett kliv bak från drottningen och general för att ge dem utrymme. Hon mötte hans blick men lät inte deras ögon mötas länge nog för annat än vad som var nödvändigt för en bekräftelse att hon hört hans uttryck av respekt. Hon såg däremot mot korridoren där han hade stannat upp, för ett ögonblick, och medan hon lät sin blick vila i riktningen så bröts vilan av rörelser och hennes kropp spändes för det var omedelbart uppenbart att det inte var en av vakterna.

    Greppet om hennes spjut hårdnade och hon började ta ett kliv framåt förberedd att försvara drottningen tills hon såg vem det var, och hon mjuknade lite i sin hållning samt släppte långsamt ut ett djupt andetag för att låta lugnet skölja över henne på nytt. Hon följde den nyanlände Ismat med sin blick, hon hade svårt att se henne som ett hot, men hennes närvaro var fortfarande alarmerande. När Ismat svepte sig om Akila tog Nashwar ett djupt andetag och började väldigt sakta släppa ut luften medan hon lyfte sitt spjut och passerade Djan, Akila och Ismat. Om det var nödvändigheten till paranoia eller försiktighet efter den senaste tiden bredvid drottningen, eller om det var hennes livstid av konflikter, så var det någonting som startade varje varningsklocka i hennes huvud när Ismat kom runt hörnet.

    “Fängsla henne,” Började Nashwar med en skarp ton, talande till Djan utan att varken titta på honom eller indikera mot honom, och hon stannade upp i meningen som att hon inte var färdig med att prata medan hon gick mot korsningen, hennes spjut nu höjt från vilande läge och förberett för vad som möjligen dolde sig runt hörnet, ett hörn hon skulle runda med en utveckling i fallet om den försvunna prinsessan. Det var ändå på tok för stort sammanträffande att prinsessan rymmer och oraklet äntligen dyker upp i nästan samma stund.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Dastan stod fokuserad och lyssnade till vad som utspelade sig runt hörnet när hon plötsligt hörde Sera yttra sig. Han spärrade upp sina ögon och vred blixtsnabbt sitt huvud mot henne. Detta var allt annat än bra. Han var osäker på om hennes ljud var tillräckligt för att de skulle höra henne. Om de däremot hörde det, kunde det betyda slutet för dem.

    Dastan tog ett andetag och försökte spetsa öronen ytterligare för kontrollera om någon rörde sig mot dem eller ej, när han plötsligt hörde rösten från en man i korridoren. Situationen hade just blivit ännu knepigare. Det rådde inge tvekan om vem som var ägaren till denna röst. Det var han – Rådgivaren. Generalen höjde sitt huvud och såg på Ismat för att överlägga deras nästa drag. När deras blickar väl möttes, förstod Dastan genast vad hon var påväg att göra. I ett kort ögonblick tänkte han stoppa henne, men även han insåg att alternativen var få. Dastan lade en hand på Ismats axel som både ett farväl och en gest av respekt för henne och hennes uppoffring. Han gav henne därefter en kort nickning som bara betydde en sak. Hennes uppoffring skulle inte vara förgäves. Det skulle han se till.

    När Ismat sedan hastigt försvann iväg runt hörnet, stod generalen redo och lyssnade. Lyssnade efter det rätta ögonblicket. Den lilla, lilla lucka som förhoppningsvis skulle tillåta dem att fly undan. Och plötsligt kom deras chans.

    Min drottning… Ser ni vad jag ser?  I samma ögonblick som Ismat yttrade de orden tog Dastan tag i Seras arm och smet ut ur det lilla valvet där de stått och gömt sig. Dastan rörde sig bort från drottningen och hennes tjänare och vidare mot palatsets kök så snabbt han kunde utan att göra några ljud ifrån sig, med prinsessan i sitt grepp.
    Förhoppningsvis var luckan som Ismat skapat tillräcklig för att de skulle komma undan obemärkta. De kommande sekunderna skulle snabbt få avslöja detta.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Min drottning. Orden lugnade hennes ilska som puttrade under ytan och för ett kort ögonblick kändes det som om allting skulle lösa sig. Snarare. Det fanns inget annat alternativ än detta. Annars skulle huvuden rulla, minst sagt.

    Blicken var fortfarande smal när hon mötte Djans blick, trots allt hade han inte varit här när något sådant här skedde och hon visste att hon skickat bud efter honom för ett lång tag sedan. Nå, de minuterna förstås som hon hade hört om detta. Men vem skulle inte vara tillgänglig för henne konstant?

    “Echerna har rymt och – ” började drottningen, men hon verkade inte kunna avsluta sina ord förrän Djan knuffades undan av Ismat. En person som hon först hade svårt att placera, speciellt när hon var så tätt inpå henne. Ett kort ögonblick fastnade drottningen i de dimmandes ögonen, lite förvirrad över de minnen och syner som omfamnade henne. Ett kort ögonblick verkade det som om drottningen var paralyserad av Ismat och den sötsliskiga lukten omkring henne.

    Inte förrän Nashwar röst skar igenom. Fängsla henne. Det verkade väcka Akila från Ismat och hon tog ett steg bakåt för att borsta en hand över sina kläder – som om hon föste bort lite smuts.

    “Fängsla…?” frågade Akila, med en röst som var obehagligt lugn och hon skakade nätt på huvudet så att det svarta håret flög omkring henne samtidigt som ett obehagligt skratt verkade fylla korridoren från henne.

    “Få ut information om vad hon vet om echerna och sedan döda henne. Varför slösa tid på smuts?”

    Allt hände för snabbt för att Sera skulle hinna reagera på det. Om det inte vore för att Dastan greppade tag i henne och näst intill släpade henne ut skulle hon sprungit efter Ismat. Återigen var det hennes fel att någon skulle dö och det var ingenting som hon tog lätt på.

    Det var som en tung sten som fanns på hennes bröstkorg och det gjorde det svårt att andas. Nej. Hon ville skrika nej men istället kom det bara ut som en viskning om ens det. Snarare ett andetag.

    “Vi… kan inte lämna henne!” väste Sera i en viskning till Dastan, en desperat viskning.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan var inte alls beredd på att bli undanknuffad och tog ett par stapplande steg åt sidan och fick ta emot sig med ena handen mot väggen. Hans ögon smalnades av och han gjorde en liten grimas då han fäste blicken på den nya gestalten som grep tag om drottningen. Det fanns något bekant över henne men han hade aldrig sett henne tidigare.

    Det var ju dock inget problem som han inte kunde lösa, alla gick att läsa som en öppen bok. Ismat. Det försvunna oraklet. Andras tankar om henne var som viskningar i luften för honom men det var snarare hennes som han ville åt. Hennes sinne var dunkelt och samtidigt kaotiskt och han fick en dunkande huvudvärk bara av att försöka sortera det. Men det behövdes inte, han fick en glimt av vad hon var här för och det räckte.

    Blicken höjdes till Nashwars skarpa stämma och följde henne då hon började röra sig mot den korsande korridoren. Han hade fortfarande handen mot väggen och slöt ögonen. Du ska sona för dina brott. Orden som uttalas mot honom bara några timmar tidigare kändes avlägsna, men de väckte någonting annat inom honom, om så bara för ett kort ögonblick. Djan rätade på sig och strök fingrarna över den svala stenen. Facklorna i korridoren flickade till och den korsande skulle nu förefalla helt tom, även om det skulle ha stått tjugo man därinne.

    Djan öppnade ögonen med en fnysning och leende mötte han drottningens blick.
    “Min drottning, jag står gärna i din tjänst för det” han rätade på sig med ett kluckande skratt och närmade sig Ismat med huvudet en aning på sned. Skuggorna under henne började slingra upp längst hennes fötter och ben, upp mot hennes händer likt ormar av tjock rök för att hålla henne fast.
    “Jag ska nog få oraklet att sjunga ut sina små profetior.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Något var fel. När hon gripit tag om Akila och fångat hennes blick med sin så hade hon sett mer, mycket mer, än hon hade förväntat sig. Hon hade sett ett mörker där som hon inte kände igen, som inte var naturligt. Drottningen var inte bara galen, hon var fullständigt korrumperad, vriden på något vis.

     

    Så tog drottningen ett steg bakåt och länken mellan dem bröts. Ismat drog ett skälvande andetag men gjorde ingen ansats till att fly, trots drottningens ord. Hon visste redan att det inte var någon mening att springa. Sera och Dastan skulle lyckas fly och hennes användbarhet hade förbrukats. Det var som det skulle vara. Hon kunde dock inte förneka rädslan som växte inom henne när rådgivaren närmade sig och hon fick hårt bita ihop käkarna för att hindra sig själv från att gripas helt av panik när hon både såg och kände hur ett mörker slingrade sig upp längs hennes ben och armar och höll henne på plats. Det var inte naturligt.

     

    Med slutna ögon så mumlade hon en tyst, kort bön till Sharah innan hon öppnade ögonen igen och såg tillbaka på Akila, plötsligt med ett litet leende över läpparna.

    Gammal styrka skall inte förtvina. Ur askan skall eld väckas och dess ljus skall skingra skuggorna. I tid skall den förlorade åter träda fram och kronlös blir härskare på nytt”, viskade hon lågt.

    ”Där är din profetia”, tillade hon, både menat för drottningen och Djan att höra och trotset i hennes röst gick inte att missta för något annat. Hon skulle aldrig ge dem mer.

    • This reply was modified 3 år, 7 månader sedan by Maeve.
  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Nashwar kom runt hörnet med spjutet höjt och förväntade sig ingenting egentligen, men blev ändå förvånad när där var tomt. Hon tog några steg in och sökte bland hörnor och gömmor men såg ingenting nära. Hade det varit någon här var de nog redan långt borta, men vad mer kunde hon göra härifrån.

    Hon återvände till huvudleden och såg mot Djan och Akila, och sist mot Ismat, och lät blicken stanna kvar på henne.

    “Mina präster ser till att vi hittar dem, vi har kontakter bland alla kaster. Sharahs kärlek inspirerar de vilsna och Hans vrede bestraffar de förlorade.” Hon sänkte sitt spjut och såg åter mot Akila.

    “Vi har mycket att tala om, men jag ser till att vi stryper åt alla flyktvägar, vi talas vid snart. Ljusets Ljus, ta varsamt på de ord din omgivning spottar mot dig, för det är giftblandat saliv.” Hon lät blicken vända mot Ismat, men var inte försiktig med att låta den även landa på Djan. Sedan började hon röra sig förbi gruppen mot riktningen hon kom ifrån ursprungligen.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Dastan fortsatte röra sig genom den dunkla korridoren med Seras arm i sitt grepp. Utan att stanna, vred han på sitt huvud och såg på Sera med en allvarlig blick som tydde på att han inte skulle släppa henne. “Om vi vänder tillbaka dit är vi döda alla tre.” Viskade Dastan kort tillbaka. “Låt inte hennes uppoffring vara förgäves. Vi måste röra på oss.”  Fortsatte han innan han vred sitt huvud åter mot den riktning de båda rörde sig i. Trots att han viskade kunde man någonstans höra allvaret i honom. Det fanns ingenting i världen som skulle få honom att släppa greppet om prinsessan.

    De rörde sig efter en stund ner för en trapp som ledde ner till palatsets kök. Köket var alldeles nedsläckt och kockarna lyste i mörkret med sin frånvaro. Med Seras handled fortfarande i sitt grepp, ledde han henne sakta genom kökets mörker. Den fria handen höll han upp framför sig, utifall de båda skulle stöta på något oförväntat. När de båda rört sig en bra bit in i köket, uppenbarade sig plötsligt den bakdörr i mörkret som ledde ut ur palatsets lyxiga väggar, några meter bort. Generalen stegade försiktigt mot dörren och fick längst vägen syn på en kökskniv, liggandes på en stor skärbräda. Han greppade tag i kniven med sin fria hand och fortsatte sedan bort till bakdörren. Han såg åter på Sera och höll sitt pekfinger framför sin mun. Därefter öppnade han långsamt dörren på glänt innan han stack ut sitt huvud genom dörröppningen och skannade av den utomhusmiljö som befann sig på andra sidan dörren.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åt Djans ord fnös Akila och gjorde en nonchalant hand i luften. För att vara ärlig hade hon inte tid med sådana här saker nu. Tiden var allt för knapp och dessutom var det en ilska inom henne som gnagde. Ismat viskning var knappt något hon hörde och hon gav en blick åt både Nashwar och Djan som inte var nådig.

    “Kapa hennes tunga om du behöver” kommenterade hon kort mot Djan för att sedan vända sin uppmärksamhet åt Nashwar för att nicka lite åt hennes ord. Hälften av dem var redan glömda, men hon skulle nog påminna henne. Tids nog.

    “Fånga echerna” beodrade hon och rösten avslöjade att hennes tålamod var snart slut, för att sedan nonchalant vända sig om och börja röra sig upp mot palatset korridorer igen.

    Förstås var allt logiskt som Dastan sa. Fast trots det var det svårt att inte streta emot och springa tillbaka. Det var inte enbart Ismat, utan även Djan. Hennes hjärta slog lite hårt när hon tänkte på honom. Han… kunde inte vara förlorad. Och om han var det, ville hon åtminstone ge honom chansen. En chans till.

    Hon följde efter Dastan, tyst och med öronen på spänn. För det kändes för enkelt. Som om något skulle lura kring hörnet och vänta på dem. Hon skulle vilja säga något till Dastan fast det verkade inte komma några ord till henne.

    Precis hindrade hon sig från att ge ifrån sig ett tjut när en gryta föll bakom dem och lite hårdare puttade hon Dastan framåt för att ta de båda ut i solens sken. En lättnad sköljde över henne.

    “Vid Sharah….!” väste hon fram

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan skrattade lågt åt Ismats profetia då han kom fram till henne. Han stod så obehagligt nära att hon nästan blev insvept hon med i hans rock. Blicken var vänd till drottningen och ett litet men illmarigt leende prydde hans läppar.
    “Hon behöver ju inte den för att jag ska höra vad hon säger” återigen skrattade han lågt samtidigt som blicken gick till Nashwar då hon började ge sig av, och sedan drottningen som även hon började ta sin avfärd.

    “Nå, rör på fötterna” Djan började gå åt motsatt håll från vart de flesta vakter rörde sig. Utan att vända sig om höjde han handen och vinkade med ena fingret. Det var som en osynlig lina som gick från hans hand rakt till Ismat där den krokat fast djupt i hennes inre för att tvinga henne efter honom. Röken och skuggorna som band hennes ben var endast lösa nog för att hon skulle kunna ta små steg.

    Djan nynnade lågt på en Iselemsk dryckesvisa då han gick före Ismat, ganska helt övertygad om att hon följde efter. Inte för att det fanns så mycket val. Efter ett par korsningar saktade han dock in för att sluta upp bredvid henne, nästan lutad mot henne där de gick. Hennes sötsliskiga doft av rökelse stack genom den stickande stanken av svavel som kom från den mörka magi han utövade.
    “Till höger här framme,” började han med sin sedvanliga, hånfulla ton “tar man sig ut till den östra trädgården. Fin och lugn plats. Ingen kommer dit mer och den börjar bli lite övervuxen. Du vet säkert också, att där finns en hemlig gång genom muren och ut från palatset.”

    Han skrattade till högt, som åt ett skämt bara han hört.
    “Men vi ska ju förstås till fängelsehålan” han fortsatte därefter att nynna på sin visa och ökade stegen för att återigen gå före henne, men det var som om linan mellan dem blev slak och långsamt sjönk skuggorna som band Ismat undan. Strax innan korsningen tystnade han och såg sig kort över axeln. Minen var allvarlig men sprack upp i ett flin igen och med en handsvepning uppenbarade sig illusionen av en fängslad Ismat vid hans sida då han fortsatte ned för korridoren, återigen nynnandes.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade aldrig gillat magi, men just den här var särskilt illa. Mörkret och känslan av att bli själsligt antastad gick inte att komma undan, hur mycket hon än försökte stänga ute det hela. Hon gjorde dock ett bra jobb att inte visa det utåt, utan gick under tystnad bakom honom med blicken fäst vid hans ryggtavla. Hur hade det kunnat gå så långt utan att Sharah varnat henne? Kanske hade till och med hennes gud förlorat hoppet om hennes återkomst, men det här…

     

    När Djan saktade in och slöt upp vid hennes sida så kände hon hur det knöt sig i magen, och hon rynkade på näsan åt lukten av svavel som tycktes stå kring honom. Drottningen och hennes närmaste måste verkligen ha fallit långt om de fortfarande trodde att detta var Sharahs vilja. Hon skulle till att säga något till svars, men han började gå innan hon hann med, och i samma stund insåg hon också att magin som fängslat henne sakta löstes upp. Hon var fri, och rådgivaren fortsatte att gå… Tills han vände sig om och gav henne ett otrevligt flin som fick henne att rysa minst lika mycket som den illusion han skapade i hennes bild gjorde.

     

    Hon behövde dock inte någon mer uppmaning än det, utan samlade sina kjolar och sprang åt hållet han talat om. Till höger, vidare ned för en korridor och sedan… Ut. Hon hade varit där förut och hon visste vägen ut som han talat om. Om hon skyndade sig så skulle hon kanske hinna genskjuta Dastan och Sera, men hon visste inte hur vägen såg ut. Kanske var det därför, eller så använde hon det bara som ursäkt för att egentligen få stilla sina nerver, som hennes hand stacks ned i en av de insydda fickorna på klänningen och fiskade upp ett litet paket som hon hastigt vecklade ut.

     

    Ståendes med ryggen mot en hög buske i trädgården stoppade hon vad det än var som legat i paketet i sin mun, tuggade, svalde, och började sen springa bort mot platsen i muren där hon visste att det fanns en öppning.

Viewing 16 posts - 61 through 76 (of 76 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.