Post has published by FruVider
Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 229 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Det lät som om det var mycket att offra, och även om hon var övertygad om att det var rätt sak att göra vore det bäst om Kheezai själv vaknade upp och kunde säga ja eller nej. Men hon nickade bara åt hans ord. En gentjänst till denna man lät som en dålig idé, att vara skuldsatt som paladin ännu sämre. Men trots att hon egentligen inte var skyldig Kheezai det kände hon sig ändå obligerad att föra detta i mål.
    ‘Låt gå.’ svarade Ithia, beslutsam i rösten men med tveksamhet i hjärtat. Hon sneglade mellan de två männen medan de talade på sitt obegripliga språk, och väntade. Hon tänkte inte lämna Kheezais sida nu, och satte sig ned på huk bredvid henne för att stryka undan hennes hår. Än verkade det bara som om hon sov.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax hade under tiden av hela deras diskussion gått runt i Ethirions nedre våning och beundrat hemmet. Jag borde ju ibland hitta tid för att stanna kvar på samma ställe längre än jag gör. Njuta av det jag har, som han gör där uppe. Mitt hem här i Celeras är ju för det mesta tomt här, förutom att det passas upp av mina undersåtar. Det är likt de andra hemmen jag har annanstans… Kanske det vore dags att kunna bli en ledare som stannar på sin plats medan ärenden utförs kring Talanrien, men att hitta goda ledare att delegera precis allt till var väldigt svårt. En resande närvaro är för tillfället fortfarande det ända valet jag har.

    Han blev då en aning bitter och lite avundsjuk på Ethirion som kunde stanna hemma. Men han sade till Elwydd att det var dags att gå tillbaka in till Ethirion med ett halft leende.

    De hade gått in i rummet varpå Ethirion hade tilltalat Wreax om att fortsätta affärsdiskussionerna.

    Givetvis, Ethirion. Det låter bra. Vi kan diskutera nästa affärer, och låt mig visa er teleskopet. Det är magnifikt.”, sade Wreax till denne på mörkeralviska.
    Han vänder sig till Ithia. “Ithia, tar du hand om Kessie en stund? Vi behöver en liten stund av privatdiskussion.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    En liten glöd av intresse tändes i Ethirions ögon och det var nog för första gången på hela kvällen han såg ut att vara någonting annat än likgiltig. Han gjorde en gest mot utgången.
    “Det tvivlar jag inte på. Kom, vi fortsätter diskussionen i mitt arbetsrum” han vände blicken till Ithia och Kheezai, som fortfarande sov i fåtöljen.
    “Elwydd här ser till att du har det bekvämt” han nickade kort mot uppassaren och tilltalade sedan både Wreax och Ithia “När vi är klara här sen så kallar jag efter en droska. Det tar en stund innan medlets verkar upphör så Kheezai här kommer nog vara aningens… fumlig ett tag” med det sagt gjorde han en enkel gest åt Wreax för att de skulle lämna rummet och ledde honom upp för trappan.

    “Paladinen berättade att flickan tränats för att bli skuggdansare” han talade åter på sitt och Wreax modersmål men hade blicken värdigt fäst framför sig då de klev in i det stora arbetsrummet “Det kanske kan vara av intresse för dina affärer.” han sa det likgiltigt men gav Wreax en kort och menande blick. Rummet var stort, där fanns arbetsbord täckta av pergament, böcker och olika instrument, bokhyllor längst väggarna men det mest framstående var den stora armillarsfären som tycktes ha mörk rök blandad med små lysande galaxer och stjärnor inuti i sig. Det var svårt att inte vända blicken till mästerverket som rörde sig i en blandning av dis, ljus och kugghjul. Ethirion stannade intill det och vände blicken till burspråket vars fönster sträckte sig upp och in en bit över taket. Blicken landade på Wreax i väntan på att han skulle presentera teleskopet.

     

    Kvar i sällskapsrummet hade den unga alvpojken vänt sin uppmärksamhet till Ithia, om än något besviken att lämnas utanför det som nu utspelade sig en trappa upp.
    “Finns det något ni önskar? Mer te? Eller någonting starkare?” erbjöd han sig.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia hade inte så mycket annat val än att vänta tillsammans med Kheezai. I sanning hade hon gärna stormat ut därifrån med tanke på hur de “viktiga” männen betedde sig, som om de ägde världen och kunde hunsa dem hur som helst. Men Ethirion hade trots allt erbjudit sig att hjälpa Kheezai bli av med sin koppling till Lloth, och för den sakens skull kunde hon utstå lite till förödmjukelse. Så Ithia bar ner den så gott som viktlösa mörkeralven på en soffa, och stoppade om henne med en filt.
    ‘Nej tack…’ sa Ithia trött. Hon ville bara att detta möte skulle vara över, och betraktade alvpojken med trötta ögon.
    ‘Är han en god mästare, Ethirion?’ undrade hon.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax och Ethirion kom in i arbetrsummet som inte var ett dugg mindre än det tidigare rummet. Det enorma arbetsrummet var varje historikers, akademikers eller arkanists dröm, med ett hav av information och verktyg för en hel del olika sorters forskning och undersökningsarbete. Men Wreax var själv mera intresserad i verktyg av ett annat slag, och skulle själv ha valt att inreda på ett väldigt annat sätt.

    Jaha, skuggdansare?… Hmm. Hennes goda hjärta kan vara svårt att övertyga för svårare arbeten. Men kanske hon kunde vara användbar, om hon har tillgång till mindre mängder information…”

    Wreax såg den väntande blicken i Ethirions ögon, och betraktade denna intresserat. För honom själv var detta ju fråga om handel, medan för Ethirion var detta mycket mera. Wreax log lite och sa “Men nog om flickan. Vi har viktigare ärenden.”

    Han öppnade försiktigt den uråldriga läderfickan som var lite sliten på ytan av den långa färden den hade haft till Celeras, och tog fram ett förgyllt teleskop med runor inristade som lyste likt stjärnor på en klar natthimmel ovanför horisonten vid beröring. Den runmagi som använts på teleskopet var förmodligen från den första tidsåldern.

    Kontakten i mitt nätverk fick hela Zirthimars vaktstyrka efter sig. Denne fick arbeta mycket hårt för att komma undan dvärgarnas vrede.  Det kostade mig också en förmögenhet att få denne att ge upp det. Därför kommer detta inte att vara billigt för er, som ni säkert förstår. Men jag är säker att vi kan nå en förståelse?”

    Wreax räckte teleskopet till Ethirion med båda händerna, läderfickan under armen.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Den blonda alvpojken hade tagit ett steg för fram för att bistå Ithia då hon flyttade på mörkeralven, men insåg snabbt att han troligtvis bara skulle vara i vägen. Hennes fråga gjorde att han såg lite misstänksamt på henne.
    “Ethirion är… en upptagen man” han vägde sina ord med försiktighet, “Men god, jo. Det skulle jag kunna påstå. Ibland får jag bistå honom i hans forskning och jobbet betalar bra” han tystnade och harklade sig lite, det verkade som om han var osäker ifall han sagt för mycket.
    “Är du säker på att det inte finns någonting som jag kan ordna åt dig?”

     

    I arbetsrummet hade Ethirion en min som verkligen bekräftade att han tyckte de hade viktigare ärenden för sig än ödet rörande en mörkeralvsflicka. Blicken följde Wreax rörelser då denne öppnade läderfickan och det var nästan som om han höll andan för det ögonblick då teleskopet plockades fram och presenterades framför honom.

    “Så det är sant…” rösten var låg, blicken fäst vid teleskopet då han närmade sig Wreax “Dvärgarna sitter på för oss bortglömd teknologi.”

    Ethirion höjde händerna för att ta emot teleskopet men stannade upp och vände blicken till Wreax.
    “Det kommer vi garanterat” rösten var nästan hård och blicken sänktes återigen mot teleskopet. Han tog varsamt emot det, som om det var något mycket ömtåligt, nästan som ett spädbarn. Glöden från runorna reflekterades i hans grå ögon som varsamt studerade teleskopet då han höll upp det framför sig.
    “Kan det spåras tillbaka hit?” det var en följdfråga på Wreax tidigare förklaring om hur teleskopet kommit till dennes ägo. Långsamt vred han på det förgyllda tinget och rörde sig långsamt mot burspråket, uppenbart förväntansfull att få blicka in i det.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax log milt och var nöjd över glädjen han såg i Ethirions ögon. På ett konstigt sätt kände Wreax att även om han agerade på gråa och svarta marknader, och gjorde saker som de flesta skulle döma som dåd utav ondska och hat, så fick han stort nöje och glädje ur att hjälpa olika varelser som blev lyckliga av de saker han gjorde eller fick tag på för deras skull. På det sättet var sakerna han gjorde som ett kortspel – han spelade med den hand han hade fått. Och den hand han hade blivit tilldelad var att leva i på andra sidan av olika rikens lagar, och göra vad han kunde för att bli inflytelserik och rik.

    Nej, Ethirion. Och där har vi lite av en lycka i olyckan. Även min kontakt var… mindre än diskret av sig så råkade vättekonungen vara vid Zirthimar och lämna ett makabert meddelande till dvärgarna. Förmodligen kommer all uppmärksamhet i nära framtid från Zirthimar att riktas mot Worggard. Och detta teleskop? Förmodligen tror dvärgarnas kung att vättarna har det.

    Wreax leende hade en gnutta av ofog, och var även själv väldigt road över sin berättelse av händelserna vid Zirthimar. Dock berättade Wreax inget om sitt eget förhållande till Zekk Grashnak, vättarna och alla förhandlingar som han gjort med dem till Ethirion – det var inte relevant.

    Men ja. Det verkar som om runmagin i deras uråldriga föremål inte har tappat sin potens. Jag tror inte ens dvärgarna själv vet de flesta hemligheter som kan finnas bakom dessa magiska föremål från deras förfäder. Varsågod, du ska få vara första till att ta reda på dessa hemligheter.”

    Wreax såg sig omkring, och var lite ledsen över att han måste gå snart. Att vara väl bemött var sällsynt för honom, och han hade få äkta vänner som han inte hade fyllt fickorna med pengar på.

    Jag är ledsen, Ethirion. Det har åter igen varit angenämt hos dig. Min färd hem från Celeras till Me’erisia kommer att ske imorgon bitti. Jag skulle gärna diskutera med denna mörkeralvsflicka förrän den färden börjar. Jag hoppas att vi har fler affärsärenden i framtiden.”

    Wreax rör lätt Ethirion på övre armen, för att få dennes fulla uppmärksamhet.

    “Och på tal om det. Finns det något annat du önskar dig för *De Sanna Upplysta*? Mina kontakter här i Celeras, eller jag, kan hjälpa till med det, beroende på vad det kunde vara.”

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ethirion fick ett svagt leende på läpparna åt Wreax historia. Det verkade både roat och belåtet. Hans blick var fortfarande fäst på teleskopet som han vred i sina händer, ögonen hänförda över det magnifika hantverket.
    “Gott, de har nog ändå inte samma nytta av det. Jag tror mig veta att dess förmågor kommer uppskattas långt bättre i min ägo.” trots sina nästintill ödmjuka ord så sa han det på ett sätt som antydde att han visste det med säkerhet.

    Ethirion höjde blicken till Wreax och sänkt teleskopet en aning. Han nickade kort.
    “Självfallet. Det är alltid ett nöje att göra affärer med dig.” hans blick gick genom rummet och han vände stegen mot en av bokhyllorna medan han fortsatte “Jag hoppas hon kan göra nytta för dig. Och för sig själv såklart. Det är inte varje dag man möter dem som tränats till skuggdansare.” Ethirion ställde varsamt teleskopet i ett ställ på ena av hyllorna och plockade samtidigt ned ett skrin från samma hyllplan. Han hade varit förberedd. Det var med en sista, längtande blick, på teleskopet innan han vände sig tillbaka mot Wreax och ställde ned skrinet på arbetsbordet.

    “Du kommer säkerligen finna detta tillräckligt” han gjorde en gest åt skrinet för Wreax att inspektera dess innehåll. De grå ögonen synade honom kort och han snörpte en aning på munnen. “Det finns en viss oro om jag ska vara helt ärlig. Vi har sett oroväckande tecken och mönster. Från Iselem och… Me’erisia.” han gjorde en kort paus, betänkte sina ord “Det har stört vårt arbete, så för nu avvaktar vi.”

     

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax tog emot skrinet och tittade in i det, och var mycket belåten med betalningen. För honom, som inte haft anstränga sig över dvärgar eller allmänt inte heller haft alls för stort besvär i att slutföra denna affär var detta en mycket stor vinst. “Javisst, det här är tillräckligt. Teleskopet är ditt.”

    Wreax blev dock fundersam. Me’erisia? Varför lägger de sig i de sanna upplysta? Och Ethirion är inte dum. Han vet att jag kommer att fråga honom om detta. Det är bara bättre att ta reda på vad han vill…

    Ethirion, du vet att jag är rätt person att komma till då det gäller saker som sker i Me’erisia. Berätta mera om vad som sker, och då kan jag direkt börja undersöka och se till att Me’erisia inte blir ett problem för er organisation.”

    Wreax lade undan skrinet och förde sin tumme och sitt pekfinger längs sin haka, och kisade med sina olikfärgade ögon ett grann.

    “Iselem kan jag för tillfället inte påverka hemskt mycket, men det lär ändra… Jag har nog kontakter där också som kan hålla ett öga öppet, eller helst två.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ethirion betraktade Wreax för ett ögonblick innan han lutade la sina händer mot varandra framför sig. Någonting med hans hållning och likgiltiga min talade ändå för att han var belåten över Wreax reaktion.
    “Givetvis, du bör ha en hel del ögon och öron där,” han gjorde återigen en sådan kort paus, som om han begrundade den andre och valde sina ord väl “Någonting rör sig i Anthrophelia. Vi har väl alla hört ryktena… efter det som inträffade vid Loradon.”

    “Loradon går inte att få ogjort. Det störde ut flera års arbeten. Men jag skulle önska att jag visste mer om vad som försiggår i er huvudstad.” han sa inget mer utan orden dröjde kvar i luften, antingen i väntan på information, eller ett svar om detta var gångbart att få tag på den informationen.

     

    Nere i allrummet rörde Kheezai på sig och gäspade stort. Med lite sömdruckna ögon blinkade hon och såg sig förvirrat omkring.
    “Ithia..?” frågade hon lågt och kröp långsamt upp i sittande ställning. Allting snurrade obekvämt och hon hade svårt att orientera sig vart hon var eller vad som hänt.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax slutade kisa med sina ögon och såg på Ethirion. Wreax var inte förvånad över det som Ethirion frågat om. Tack vare sitt kontaktnätverk (som han själv brukade kalla det, vilket var en mycket missledande term egentligen då man tog verksamheten i beaktan) visste Wreax mer än flesta i Talanrien vad som pågick omkring, och verkligen inte minst då det gällde Me’erisia, riket där han var född.

    Ja, jag har hört om demonen Ayperos och att han är hos Isra Sarrancenia som gäst. Vad Ayperos vill med drottningen är jag inte säker på. Men jag kommer att ta reda på saken. Det är något jag har intresse i själv. Ifall jag får mera information skickar jag brev till mitt kontaktnätverks lokala ledare här i Celeras. Han kommer med informationen till dig.”

    Men, låt oss gå tillbaka till dina andra gäster. Jag är säker att vi börjar bli efterlängtade.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia som hade förväntat sig att Kheezai skulle vara utslagen en längre tid vände lite förvånat huvudet mot henne. Hon sjönk ned på huk intill soffan där Kheezai låg så de var i ansiktshöjd och log ett vänligt leende.
    ‘De… drogade dig.’ sa hon, och strök håret ur Kheezais ansikte. ‘De sa att det var så… hon inte skulle kunna lyssna.’ förklarade hon, osäker på hur mycket hon skulle kunna säga.
    ‘Och att de kan hjälpa dig bli av med henne… om det är vad du vill. Om du vill bli fri.’ sa hon och såg lite frågande på Kheezai.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ethirion nickade för att visa att han hört honom.
    “Gott, det skulle glädja mig att vet mer” återigen dröjde orden i luften, som om han ville säga någonting mer. Men Ethirion förblev tyst och gjorde en enkel gest att de skulle gå ned till allrummet igen. Han inväntade Wreax så denne kunde ta med sig skrinet innan de lämnade rummet och gick ned för trappan.
    “Vidare så skulle du råka komma över någonting… antikt, så vet du att de alltid är av intresse här” han gav Wreax en kort blick innan de gick in i allrummet. “Men annars så kommer den information från Anthrophelia som du kan ge att vara nog” de båda steg in i rummet och Ethirion stannade intill dörröppningen.
    “Nå, jag ser att vår gäst är vaken. Elwydd, kan du kalla hit en droska” han gjorde en gest åt alvpojken som tyst lämnade rummet.

     

    Kheezai såg sig fortfarande lite förvirrat omkring innan blicken landade på Ithia. Hon var väldigt förvirrad och kunde inte riktigt förstå av hon sa.
    “Någon sa att jag skulle vakna” hon gäspade igen och gnuggade sig i ögonen men resterna av sömnen verkade inte vilja försvinna.
    “Fri?” Ithias ord verkade sjunka in och hennes ögon blev större. Så såg hon sömnigt mot dörren då Wreax och Ethirion kom in i rummet. Först kände hon inte igen dem utan ryckte till av bara åsynen, men hennes tankar samlade sig och hon slappande av igen och rätade på sig där hon satt.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax hade varit betydligt mer sig själv i Ethirions privata sällskap, men kom ut ur Ethirions arbetsrum bredvid denne med den betydligt mera vänliga och ödmjuka stilen han tidigare uppvisat sig i Ithias och Kheezai’s sällskap. Han tilltalade Kheezai då de kom in i rummet.

    Kessie, du förstår förhoppningsvis att inget illa var menat. “

    Elwydd springer glatt till Wreax, varpå han får sin svarta mantel av pojken som han klär på sina axlar, ovanpå sin handelsmansdräkt.

    “Kvällen börjar dock nu bli sen. Om du och Ithia så känner för så får ni stanna över natten hos mig. Jag har ett gästrum i mitt hus här i Celeras, inte långt ifrån. Det lär vara trevligare än värdshuset ni stannar i, och min personal kommer att laga ett gott morgonmål för er ifall ni önskar. Om inte så skulle jag uppskatta en stund av er tid – jag kommer att lämna Celeras imorgon på morgonen.”

    Wreax ser mot Ethirion, och skakar dennes hand formellt.

    Ethirion, tack för besöket, och det utsökta teet. Jag skulle gärna få veta var ni fått tag på det. Låt mina kontakter veta så att de kan skicka av det till Antrophelia.”

    Efter det ser han mot Ithia och Kheezai.

    Jag är redo för avfärden. Hur vill ni göra?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia vände sin blick mot de två männen, och det var svårt att förmå sig att lita på någon av dem.
    ‘Tack för erbjudandet, Wreax.’ sa hon, lite avvikande, och vände blicken mot Ethirion.
    ‘Hur blir det med Kheezai, och… behandlingen ni föreslog?’ ville hon veta, innan hon svarade vidare på något annat. Orden Kheezai yttrat om att något uppmanat henne att vakna fyllde henne med oro.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ethirion nickar lätt som svar mot Wreax då han skakar hans hand.
    “Självfallet, se det som gjort” den likgiltiga och gråa blicken vänds till Ithia och han begrundar henne för ett ögonblick innan blicken går till Kheezai. Han fuktade läpparna men verkade avvakta ett ögonblick innan han gav sitt svar på hennes fråga.
    “Återvänd om tre dagar, det tar en stund att förbereda” hans accent var något mer markant än tidigare, troligtvis efter att ha talat uteslutande på sitt modersmål en stund. Han verkade märka det själv och harklade sig då han sträckte ena handen innanför rocken och tog fram en liten flaska i färgat glas och förseglad i mörkt vax.

    “Till dess… vila. Ett par droppar av detta kommer hjälpa mot mardrömmar” han räckte över flaskan till Kheezai när de två kvinnorna rest sig och gått fram mot utgången. Blicken vändes uppmanande till Ithia.
    “Men se till så det inte blir för mycket.”

     

    Kheezai var fortfarande sömndrucken och gäspade stort. Det kändes som att huvudet var fyllt av mossa och det var svårt att samla tankarna. Detta kanske var en dröm? Hon tog lite trevande Ithias hand då de reste sig för att få lite stöttning. Benen kändes svaga, som om de inte riktigt ville vara raka. Flaskan som presenterades framför henne tog hon lite förvirrat emot och synade glaset och den vätska som gömde sig däri. Hon visste inte om hon skulle säga tack eller inte, så hon sa ingenting.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax såg på alla i tur och ordning.

    Dåså, dags att gå. Farväl, Ethirion, och vi ses nästa gång jag är här.”

    Han gjorde en gest för att signalera till Ithia och Kheezai att lämna huset. Wreax gick ut, och den unge Elwydd sprang längst fram för att öppna grinden till gästerna. Wreax bugade lätt till Elwydd och tackade denna artigt, och klappade pojken på huvudet. Han satte sig i droskan och drog huvan på sin mantel över sig. Han såg mot Ithia och Kheezai.

    Ifall ni vill övernatta i mitt gästrum så blir vi alla av hos mig. Men ifall ni vill tillbaka till ett värdshus på andra sidan av bron blir jag av på vägen före det. Som sagt, hur är det ni vill göra nu?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithia nickade åt Ethirions ord, och mumlade ett tack. Vad allt detta skulle kosta eller innebära var fortfarande ett mysterium, men det skulle väl klarna förr eller senare. Kanske priset inte skulle vara för högt, jämfört med att bli av med en demon? Så hon följde Wreax tillsammans med Kheezai och satte sig i vagnen.
    ‘Det vore en vänlig gest, tack.’ sa hon och nickade, men höll blicken på den sömndruckne Kheezai.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Kheezai följde med de två ut till droskan som väntade, fortfarande handen om Ithias. I den andra handen kramade hon den lilla glasflaskan hårt mot bröstet. Hon var rätt att förlora den, för nu när sömnen började avta från hennes sinne mindes hon inga drömmar. Om flaskans innehåll kunde hålla hemskheterna borta så ville hon inte tappa den i första taget. Väl i droskan såg hon lite skamset på Ithia.
    “Hur… hur länge sov jag?” frågade hon lite tafatt, fortfarande svårt med att orientera sig. Blicken vacklade till mannen som tidigare presenterat sig som Wreax och hon rodnade även om det inte kunde synas särskilt mycket med hennes mörka komplex. Såhär i tillståndet hon var i hade hon svårt att frambringa sin illusion.
    “J-jag är ledsen att jag… att jag inte sa vem jag va egentligen…” ursäktade hon sig och slog ned blicken. Han hade ju trots allt hjälp dem. Vad det verkade än så länge i alla fall.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Gatlyktorna lyste upp staden som höll långsamt på att bli mera orolig mot natten. Celeras var exceptionell som stad i Talanrien då det ofta hände mycket även på nätterna. Men i den opulenta droskan fick gruppen vara i relativ fred. De rikare distrikten var också allmänt betydligt bättre patrullerade än de fattiga, och att se en av Celeras stadsvakter i sina röda dräkter gå runt med facklor gjorde man lite oftare på den här sidan av bron, medan på andra sidan blev värdshusen och krogarna mera livliga.

    Wreax satt mittemot Kheezai, som satt bredvid Ithia i droskan. Han såg milt på henne och rörde henne på armen för att artigt och hänsynsfullt avbryta hennes ursäkt.

    Det gör inget, Kheezai. Jag förstår varför du höll din illusion så länge du kunde. Jag må vara bara till hälften en mörkeralv, men jag får den fulla mängden fördomar.” Även då han vanligtvis var mycket allvarlig till sin uppsyn och sitt sinne log han på ett okaraktäristiskt sätt till Kheezai då han hade sagt det, fast denne och Ithia inte sett hurdan han allmänt brukar vara. Han var dock på bättre humör av att se Kheezais riktiga utseende. Känslan att hon visste hur det kändes som han brukar känna som mörkeralv var något av en lättnad.

    Han tittade stillsamt ut ur droskans fönster, och var snäppet mera allvarlig i tonen och ansiktet. “Det är en eller annan gång jag hade önskat att jag kunde det där med illusioner… Världen är betydligt annorlunda än Celeras.”

    Wreax fortsatte att tala till Kheezai. “Men, jag ber om ursäkt att jag tar upp det här så här direkt efter att du vaknat upp… Jag ville fortfarande lite diskutera om dina planer i nära framtid. Om du har som avsikt att stanna i Celeras så kan jag ha arbete för dig, ifall det är något du önskar.”

    Han tittade mot Ithia “Och du, paladin? Är din avsikt att stanna i Celeras också?”

     

     

     

Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 229 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.