Post has published by Valentine
Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel smög med sin kattlika smidighet genom stadens vrår i jakt på sitt byte. Han höll sig i skuggorna och undvek varenda person som strosade förbi denna kvällen. Han hade hört om en viss person som besatt något värdefullt och man kunde väll säga att kattdemonen var aningen besatt i värdefulla ting. Hur han skulle få tag i det var en fråga som han säkert skulle finna en lösning på då han hittat personen. Han ville inte ta sig ut från skuggorna och en husvägg var i vägen, så hur löser man problemet? Genom att smidigt klättra upp över husets vägg och ta sig upp på taket med svansen som borstade smutsen från de dammiga takplattorna. Självfallet inte medvilligt men svansar tenderade att röra på sig.

    Han sjönk ner på alla fyra uppe på takets mörka vrå och vädrade lätt i luften. Personen var här någonstans men vem av dem var det? Fanns ett tiotal olika figurer nedanför honom på det lilla torget och man kunde väll inte säga att hans näsa var SÅ bra på att finna platsens personen stod på. Han behövde ta sig närmare.. Så med den tanken så hoppade han smidigt och tyst över till nästa hus med vinden i ryggen för att återuppta sitt sökande öga. Kändes som om han var riktigt nära nu..

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Mot förmodan hade Wreax denne gång beslutit sig att ta sig genom land från Me’erisia med en grupp av sina mest tillförlitliga livvakter. Detta hade han inte gjort ifall han inte haft vägande skäl för det. Han hade tagit sig längs floden genom ruinerna av Tharmad under vattnet i sin vattenform så långt han kunde, ända tills floden vänder sig för långt västerut för att han skulle kunna nå sitt ändemål: till Celeras. Det var en farlig resa, för de måste konfrontera de levande döda på vägen förbi de dödas stad.

    Vid västra kanterna av Kordoros hade han dräpt ett antal av de levande döda och noga valt specifika, ruttnande, större inre organ från för att bäras i väskor som livvakterna fick bära som ett tillägg till sin utrustning. Wreax bar själv på en glasburk som innehöll de dödas ögon, som han samlat och konserverade i vatten. Resterna av de levande döda brändes i en hög före de fortsatte vidare, med en stilla svajande lukt av kadaver efter sig.

    Gruppen var på väg mot Järnporten för att undvika att göra en enormt lång omväg genom Aldarfloden, vilket hade varit Wreax första val ifall det inte var ont om tid. Vägen skulle istället ta dem via Drakvistet, genom de södra vindslätterna och förbi bergkullarna, vilket var en väg som betydde att de måste betala tullavgift till Hus Belsante med förmodligen en god muta på köpet, och möta flera faror på vägen vidare.

     

    De hade anlänt till Iserion från norr, och gruppen tog sig långsamt gåendes längs med gatorna och väckte stor uppmärksamhet bland folket. Det var inte ofta då me’erier syntes så långa vägar från havet, och deras uppsyn hade annors fått de lokala att komma upp och ställa frågor. Uppsynen av Wreax och de välutrustade livvakterna var dock avskräckande för lokalbefolkningen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel spanade ner från sitt tak för att snart fastna med blicken på mannen omgiven av beskyddare vilket fick Axel att le lite för sig själv. Kunde det vara mer uppenbart? Det borde vara de som han hört talas om; En ledare med skyddande vakter från en plats långt från sitt hem. Lokalbefolkningen verkade hålla avståndet men demonen Axel kände sig lugn och smärre fascinerad. Vad kunde de besitta som var så värdefullt? Han sökte med sina blodröda ögon över dem och såg ett antal object av värde men värde för honom? Det var inte säkert.. Men han kunde säkert sälja det? Men gud vad drygt det blev..

    Smidigt och tyst hoppade han över till nästa hustak, smög fram till kanten och undersökte saken närmare. Ögon och tunga förvaringssäckar.. vad var i säckarna? Han doftade i luften för att mötas av stanken från dött kött och då menade han riktigt dött kött. Med en dov fnysning så höll han för sin näsa över hur vidrigt det faktiskt luktade. Jösses.. var det allt? De odödas kött och ögon? Visst gick de för en bra summa men han hade hoppats på skinande juveler och guld. Men det fick duga, han ville inte direkt att någon av de andra tjuvarna fick tag i det före honom i vilket fall som helst.

    Men hur skulle han göra det här? Mjukt så rörde han sig ner för takplattorna, såg till att vinden blåste bort från personerna i fall att de skulle känna av hans närvaro innan han graciöst och tyst hoppade ner mellan husen och tog skydd bakom en förvaringstunna. Skulle de stanna här för natten? Skulle han vänta på att de somnat? Men förvisso fanns det ju alltid en vakt som tvingades vara vaken och hålla ett öga på omgivningen.. Men en man var lätt att ta bort från matchen dock.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax var trött. Det kanske inte sågs utåt på hans hållning eller hans allvarliga blick, men de hade rest länge utan vila. Vakterna hade också sett bättre dagar.

    Han tittade runt på den förbryllade befolkningen och vände sig till sina livvakter. “Jag förbereder en muta till hus Belsante, och se till att vi får bo hos dem över natten. Det lär vara hemtrevligare än på något av värdshusen i denna stad. Så får ni också vila.”

    Vakterna svarar i tröttsam ton “Ja, herr Bläckspindel” i en rytm som hade fått arméledare att ställa alla på ett led för bestraffning, men i dessa omständigheter brydde sig Wreax inte – inte ens med sin erfarenhet i Dar Zakhars stridsgrupper.

    Den trötta gruppen fortsatte sin långsamma färd mot hus Belsantes borg vid Järnporten.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel svepte svansen bakom sig graciöst och kikade runt tunnan han befann sig bakom för att bevittna hur gruppen trötta passerade honom långsamt utom synhåll. Han kunde smyga efter dem runt hörnet bakom dem men det skulle vara mer riskfyllt så med den tanken föll han bakåt mellan husen för att ta bakvägen efter gruppen medan han höll vinden mot sig av rent överbeskyddande. Han visste ju inte hur bra deras luktsinnen var så varför chansa? Han följde dem omärkbart då de vandrade genom byn, höll sig dold och doftlös tills den punkten de tillslut kommit fram till huset de skulle sova i. Under rasslet av löven i träden som fladdrade i den milda vinden så tog han sig upp på närmaste hustak som inte var det huset de skulle in i och kikade ner på dem.

    Frågan var ju om den som möjligtvis skulle sitta uppe ens skulle kunna hålla ögonen öppna. Han kände hur energin från alla var otroligt låg vilket talade för sig självt. Det fanns många sätt han skulle kunna göra detta på men ju mer han funderade över det ju bättre idén att hålla sig gömd var. Han hade många gånger kopplat på charmen, knackat på hus och berättat någon snyfthistoria för att bli insläppt i ett hus men han kände på sig att detta inte skulle lura ledaren av gruppen. Så undercover var vad som väntade vilket var en av hans personliga favorit taktiker.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax hade nått Järnporten och fått soldater av Waleran Bellsante, den dåtida Fursten i Iserion, att svara vid den. Han bad om en audiens med denne med en lätt muta, och Wreax steg på längre in och bad sina livvakter att bli utanför tronrummet – vilket inte var ett passligt utrymme att hämta in kadaver till.

    Ensam gick han för att träffa Waleran Bellsante, varpå han gjorde affärsöverenskommelser om tullen genom Järnporten och bättre omständigheter för Handelsgillet Bläck i framtiden – att sänka på tullen för Handelsgillet och undvika fraktinspektioner gentemot att höja mängden framtida fraktrutter igenom Iserion från Me’erisia. Detta var ju självklart lögner som han använde till sitt eget ändamål, men diskussionen gav honom möjlighet muta denne personligen. Hur skulle Handelsgillet Bläck från Me’erisia bygga handelsrutter genom Tharmads ruiner? Inte sannolikt. Men mängden Gandorer som ställdes på bordet framför fursten gjorde att han inte ifrågasatte de logistiska möjligheterna i planen.

    Som en gäst med mycket att erbjuda finansiellt till hus Bellsante bestämde fursten Waleran att få låta Wreax och sina livvakter övernatta i borgen ovanför Järnporten, i en vinge med gästrum. Gästrummen hade till och med balkonger som gav utsikt västerut, där Meoras kunde skymtas i fjärran.

    Wreax var mycket belåten, men inte förvånad, över sina goda omständigheter. Han lade undan allt sitt resegods bredvid sin säng, medan livvakterna var i rummet bredvid med sin utrustning, och gick snabbt till sömn.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel var tålmodig när det kom till sitt “yrke” vilket definitivt inte skadade när man levde sitt liv som tjuv. Han tänkte inte låta de andra tjuvarna ta det innan honom trots allt och han visste att många hade samma plan som honom, så det var ikväll eller aldrig. Hans känsliga öron snappade upp vad det talades om och då dörren stängts bakom gruppen så påbörjade han sin väg upp till balkongen med smidigheten i full glans. Visst tog set kraft att klättra omkring hela dagarna men han var både van och fylld av taktiker för att göra jobbet enklare för hans muskler att klara av. Dessutom hade han ju även demonen inom sig som så glatt hjälpte till med hans styrka. Han satte sig på stödpelaren under balkongen och väntade på att ljuset skulle släckas i rummet där de alla befann sig och när det släckts så väntade han åtminstone 40 minuter till för att försäkra sig om att de trötta männen skulle ha fallit in i sömn.

    Snart nog kände han att det var dags att påbörja stölden vilket fick honom att svinga ett par gånger i pelaren tills han fått tillräckligt med fart för att släppa den, vända sig om i luften och greppa tag i räcket. Sedan swosch så var han säker på balkongen. Han analyserade balkongens dörr för att försäkra sig om att den inte var låst för att inte göra onödigt med ljud ifrån sig innan han öppnade den, lät den mjukt puttas upp med ett svagt gnisslande som gärna befann sig i dörrar, bedövat i ett av mannens snarkningar innan han tog sig in i rummet.

    Nu gällde det att inte ta för mycket tid på sig, ju snabbare desto bättre trots allt. Han påbörjade insamlingen, inte vara de värdefulla organen men öven männens pennings-påsar då det var självfallet att han inte skulle ignorera dem. Då en golvplanka knakade till under honom, täckt av förvarings väskor så stannade han stelt till då en av männen grymtade till i sömnen. Väntade på att han skulle börja snarka igen innan han tog sig in i det nästa rummet. Han antog att detta var ledarens rum då det bara var en person som sov där inne och nu kände han pressen på att behöva snabba sig på.

    Under snarkandet från rummet intill så snappade han åt sig allt av värde för att snabbt och tyst ta sig till balkongdörren för att fly.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    I främmande sängar, och allmänt annars också, hade Wreax alltid haft svårt att sova. Hans Me’erisiska bakgrund gjorde att vistelser i platser långt från hav utan stora vattenkar att sova i var sällan angenäma. Vid att ha hört ett knarr piggnade han till.

    Han hade legat stilla i sängen och låtsas varit i sömn medan den mystiska figuren hade kommit in i hans rum, och höll i vardera av sina kedjepiskor.

    I en rörelse av magi-hjälpt snabbhet slängde han sig upp ur sängen, och slog ena kedjepiskan snabbt runt balkongdörrens båda handtag, som lindade och tilltrasslade sig runt dem. Wreax var vaken, och stod nu mellan varelsen och den andra dörren som ledde till livvakternas rum.

    Wreax började långsamt ta sin undervattniska form, med två tentakler som lindade sig fast i dörrens handtag, och han tog i karmen av dörren med resten av sina enorma bläckfiskarmar. Han hängde över dörren som en spindel.

    Jag kände din närvaro, varelse. Ditt sätt att röra dig fascinerar mig.” Wreax olikafärgade ögon gnistrade i leendet på hans ansikte, som likt hans övre kropp fick skal-lik hårdnad på ytan. I andra handen svingade han runt kedjepiskan framför sig i en cirkel, i en långsam rörelse.  “Lägg ner det du tagit och tala med mig, och då lämnar du detta ställe oskadd. Försöker du fly har jag ingen nåd för dig.”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nedtyngd av väskor och med tassarna som höll ett stadigt tag i burken med ögon så skulle han strax nå sitt mål då istället ett förfärligt skramlande ljud fyllde rummet han befann sig i då piskan kom farandes genom luften för att kvickt hindra honom från att ta sig ut genom att låsa fast dörren framför honom. Förbryllat men lugn i naturen stannade han upp med de röda ögonen fästa på hindret i hans bana medans en röst kom svävandes mot honom bakifrån. Först en komplimang följt av ett hot, vilken intressant blandning eller hur? Kattöronen ryckte till på hans huvud innan han smidigt spann runt på plats med svansen som borstade bort dammet på golvet med ett brett flin i sitt ansikte som visade upp hans vassa tänder.

    Ögonen röda som blod i samma färgschema som hans hår och han var klädd i sin vanliga klädstil; harem byxor, skjorta, väst, bälte och boots. Bakom det piercade kattörat satt två stora fjädrar som även i mörkrets dimma var av färgstark natur. Axels klor klinkade roat mot burken med ögonen medan han tippade huvudet på sne aningen för att se på Wreax som var pågående att ta sin meér form. Svansen svepte lugnt bakom honom då han betraktade bläckfisk armarna med smala pupiller som vidgade sig lätt. “Ett tips; det är oklokt att ta en havs skepnad framför en katthumanoid. Vi tenderar att bli hungriga av synen.” Sa han med ett brett flin utan att nämna något om vad han egentligen var för något.

    Klorna klirrade mot burkens glas följt av ett dovt rispande som kunde framkalla gåshud på andra över hur hemskt det ljudet faktiskt var. Tänka sig en krita mot en griffeltavla och man hamnade i rätt beskrivning av ljudet. Axel själv verkade inte störa sig på det dock. Han var dock inte direkt hotfull utan mer nyfiken vilket visade sig på hans kropphållning; en katt som undersökte något nytt och intressant. Han släppte taget om burken med ena handen för att höja upp den ståendes plant mot hans handflata med den andre vilket skapade illussionen att ögonen följde dem med blicken. “Jag skuuuulle kunna ge tillbaka era före detta ägodelar antar jag men känns inte som jag får ut min rätta betalning för min slösade energi då.” Sa han lite hummande medan han snurrade ögonburken med sin hand som skapade en minst sagt kuslig effekt igenom rummet. Vobblande ögon som stirrade spöklikt på dem på samma själlösa sätt som när de satt fast på sin kropp.

    “Så vad får jag för att vara en snäll liten kissekatt?” Retades han lite roat medans ögonen skvalpade i den rörliga burken.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax började skratta. Han hade inte gjort det på evigheter, och han var väldigt road av denna varelse. Det var något i dennes nonchalanta attityd, något i dennes hela skepnad som fick honom att skratta glatt och roat.

    Jag kan göra din tid här värd din akrobatik. Jag kunde ha mycket nytta för någon med dina… Talanger.”

    Wreax kliver långsamt ner från dörrkarmen och blir mer likt den mörkeralviska skepnaden han var på land.

    Jag är i processen av att bygga ett stort nätverk av personer som kan vara mina affärskontakter. Jag ser att du har en viss naturlig aptit för detta att hålla reda på andras egendom. Och även då jag sällan själv tar initiativ till att befria dem från den är jag… mycket.. intresserad i andras egendom.”

    Wreax hade fortfarande sitt vapen till sin sida, fast detta nu låg lutande mot golvet. Så misstänksam som han var hade han ändå inte släppt eller lagt undan det.

    “Men jag tror aldrig att jag sett någon som dig förut. Före vi fortsätter diskutera möjligheter vidare… får jag be om att du berättar mig vem du är?”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Vid mannens skratt så svepte svansen över marken bakom honom igen och förgyllde hans oberäkneliga flin en hel del. Demonen var road över situationen så det var en bra start på en förhoppningsvis intressant konversation. Han lyssnade till vad Wreax sade med stigande intresse över vad som kom på tal. Jasså? Han behövde någon som fixade egendomar till honom? Intressant sak att medge till någon som nu hade allt av värde alla männen hade på sig. Han kunde tekniskt sätt flyga till kos med allt med hjälp av sin magi och lämna fisken efter sig på torra land men det kunde han lika gärna göra om det han hörde inte passade.

    Han skulle berätta vem han var eller vem han låtsades vara? Antagligen det senare alternativet tills vidare för tekniskt sätt så var han ju Axel så länge som han besatt honom. “Namnet är Axel från Aldarskogarna, vem är ni?” Frågade han medans klorna petade lite mot glaset på burken i ett mer behagligt ljud and ristandet innan. Även om han inte såg på burken så verkade han träffa glaset varje gång ett öga var mot det medans innehållet av burken mystiskt nog hade börjat röra sig som en liten malström. Kusliga ögon snurrandes hjälplöst inne i burken.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Aldarskogarna? Hade han inte hört talas om förut. Han var fortfarande misstänksam om denne figur, och var inte beredd att totalt låta bli att vara på sin vakt.

    Ja Axel.. Mitt namn är Wreax Situros, men mig kan du kalla Bläckspindeln. Och tänk på vårat möjliga affärsförhållande i formen av häleri. Jag är beredd att betala dig mycket väl för alla värdefulla saker du kan hämta mig – var de kommer ifrån och vems egendom de är spelar inte en stor roll för mig.”

    Ifall du också känner för det, så kan jag ha några idéer på föremål som jag speciellt önskar att få tag på – vilka jag är beredd att betala mycket mera för.”

    Jag är ofta på resande fot… Men jag kommer att ge dig instruktioner var du kan leverera godsen, och få betalt för dem.”

    Wreax var nu beredd på att situationen kunde gå vilken väg som helst. Han var övertygad att varelsen har full möjlighet att säga nej, och försöka slinka iväg. Han var fortfarande beredd på att hugga till, ifall det behövdes. Det var till honom en större prioritet än beskyddande av denna lilla mängd av egendom som han burit med sig. Ögonen var han beredd att hämta fler av – Tharmad var inte långt ifrån och det hade varit mycket enkelt att få tag på de tidigare. Livvakternas egendom brydde han sig inte alls om – de visste riskerna associerade med sitt jobb.

    Säg mig, Axel… Hur låter detta erbjudandet?”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel lyssnade noga på vad som erbjöds med svansen som viftade vaksamt bakom honom under tankegången han utförde. Ja det var väll inte varje dag detta hände eller hur? Man stal från någon som erbjöd honom ett jobb liksom. Han var fortfarande redo att ta till flykt och lämna fisken efter sig men det fanns ju en möjlighet till att ingå i något verbalt kontrakt här. Aldrig skulle han skriva under något kontrakt precis då han tenderade att göra som han ville i alla lägen men en sporadisk sak skulle inte vara omöjligt, speciellt inte då det var välbetalt. Fanns ju dock möjligheten att om han skulle införskaffa Wreax något som han själv ville ha att han behöll det dock.

    “Det låter skapligt men riskfyllt för dig. Ber du mig införskaffa saker som dessa..” Han snurrade burken med klorna igen så att ögonen rysligt stirrade på allt och inget. “.. så är det inga problem. Jag har inget krav för ögonglober och döda organ då de tenderar att ruttna. Men skulle dagen komma som du vill ha något jag själv vill ha så räcker inte pengar till för att lirka det ur mitt grepp.” Han var ärlig när det kom till den punkten. Skulle han införskaffa något som en magnifik krona med dyrbara jeweler så var det HANS krona, inte Wreax. Han började lugnt gå fram och tillbaka i sin del av rummet med enkelhet, trots de tunga väskorna fyllda med ruttnande köttbitar. “Så du bör vara beredd på att de skimrande värdesakerna är mina om du inte har något bättre att erbjuda mig det vill säga.”

    Det var förbryllande hur hans boots inte verkade göra det minsta lud när de stötte emot plankorna under honom för de som inte kände till anledningen.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax börjar skratta, men denna gång mycket tystare, kontrollerat, lömskt och med en ond ton.

    Hahah… Det ska du inte oroa dig om. De skimrande värdesakerna kan du mer än väl behålla ifall du så känner för. De saker jag har speciellt intresse i är sådana du förmodligen inte ser värdet i. En mans skräp är en annan mans skatt. Och de saker jag beaktar som skatter ersätter jag dig väldigt gärna för…

    Wreax fäster sitt vapen vid midjan, där han fortfarande visste att detta var lätt att greppa ifall det behövdes.

    … och ju mera risk ett önskemål jag har är att få tag på, destu mera pengar är jag redo att betala för det. Men mina pris för dessa önskade… ägodelar… är definierat på förhand. Så ifall du känner att priset du får för dem inte är värda besväret så kan du låta bli förrän du går och tar dem. De förhandlar jag inte om.

    Men precis allt annat är jag villig att förhandla om med dig. Allt du menar att leverera till mig vill jag att du lämnar in antingen Handelsgillet Bläcks lokala kontor, eller vid min dörr vid mitt hus i Celeras eller Antrophelia. Sakerna hittar sin väg till mig därefter. Som sagt, du får ersättning direkt på plats där du lämnar av dem. Och, om vi behöver förhandla om pris så har jag kontakter i åtminståne ett värdshus i flesta orter.

    Wreax räcker ut sin hand, för att skaka denne Axels hand. ”Jag tror att vi förstår varandra?

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Plötsligt så slutade ögonen i burken att virvla hjälplöst i malströmmen och befann sig istället helt stilla i containern utan att röra sig en millimeter och för att förvärra det hela så var alla ögonens pupiller fästa mot Wreax hand som nu hölls fram emot “katthumanoiden”. Vanligtvis var det ju han som gjorde uppgörelser till andra och inte motsatsen vilket fick ett mörkrött ögonbryn att höja sig aningen under det tjocka håret. Skaka.. hand. Humanoider var alltid så intressanta då man slöt ett kontrakt men var uppfriskande från blodsritualer oavsett. Han sträckte efter en obekväm tystnad fram sin lediga hand för att skaka Wreax hand i ett solid grepp. Han oroade sig inte över att om Wreax var oförsiktig så skulle han skära sig på hans klor han ägde istället för naglar, shit happens liksom men han gjorde inget för att rista upp Wreax hand i onödan. Man kunde dock känna hur sylvassa de faktiskt var nu när de hade hudkontakt.

    Axel hade ju en imponerande samling av rikedomar som det var men i Axels värld fanns det inget som hette att ha för mycket av något. Hans gömställe var dock aldrig något han skulle avslöja för någon för att.. det var HANS skatter. Punkt. “Så, nu antar jag att du vill förhandla tillbaka dina ägodelar?” Det var inte alla som kände av det men i Axels natur låg mörkret och bubblande under ytan. Trots allt var han ju ändå en demon när allt kom till kritat.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax var alltid nöjd då han fick nya kontakter att arbeta med. Denna kontakt hade ett pris, men det var ju inte en månadslön det var frågan om bland dem som han anställt tidigare. ”Bra. Vi börjar med ögonen… och resten av allt det du tog från mig. Och jag litar att du, så skicklig som du är kan vara mer diskret nästa gång du stjäl något, speciellt då det gäller något som jag begärt.”

    Wreax tar glasburken med ögon från kattdemonen, och ersätter den med en rejäl påse av guldmynt.

    “Jag kan ge dig en lista på mina specialbegäran.”

    Wreax ser på sina livvakter som sover djupt. Jag kommer att få anställa nya. Kanske vätter, mörkalver eller vampyrer. De kanske inte behöver sova då jag behöver dem.

    Han går till sin egendom, och tar en utskriven lista på ett pergament som han ger till kattdemonen också.

    Håll du den listan. Alla priser är i Denirer, den rådande valutan i Celeras. Men kan ge motsvarande mängder i andra valutor ifall du har önskemål.”

    ”Då ses vi åter nångång, när vi har något att diskutera.”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Då den subtila förolämpningen om hans smygar skills kom flygandes så vart han helt klart irriterad vilket märktes på att hans svans snabbt for igenom luften bakom honom så pass att en hög med papper föll ner på golvet där de låg på andra sidan av rummet. Wreax borde veta bättre än att reta upp någon som just halvt gått med på att hjälpa honom. Inte smart men skulle han låta detta begravas eller agera på det var ju frågan? Ögonen togs ifrån honom och ersattes av en mängd guld vilket fick irritationen att åtminstone släppa en aning men denne Wreax borde som sagt passa sina ord om han inte ville sluta som sushi på hans middagstallrik.

    Snart fick han även ett pergament med namn på ting som Wreax önskade lägga tenaklerna på och kände igen ett antal av namnen utan att behöva tänka på vad det kunde vara först. Ja han såg inget större hinder med att införskaffa det mesta på listan men dock så skulle han behöva ta sig en bra bit för ett stort antal av sakerna. Men han hade tiden på sin sida trots allt.

    “Har du tur så kommer det rätt fort en del av sakerna, beroende på mitt humör.” Han visste exakt vad ett par saker fanns trots allt men eftersom Wreax hade retat upp honom aningen så kände han inte direkt ett krav på att fixa dem snabbt. “Var det allt?” Frågade han medan han stuvade undan guldet, det skulle placeras på högarna han redan ägde ~

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    “Jag inte bråttom att få sakerna. Det jag har bråttom om tar jag hand om själv. Men kom med mig här, det är ännu en sak som måste ske.”

    Wreax gick in i bredvidliggande rummet, och sparkade upp sina livvakter. “Ni lät in den här mannen medan ni sov. Jag trodde att jag varit tydlig om ert uppdrag.”

    Utan att byta skepnad som han ofta gjorde för strid slog Wreax blixtsnabbt kedjepiskan runt halsen på en av sina livvakter, vilket fick de tre andra att hoppa till och stå mot väggarna i rummet. Kloändan av hans vapen dinglade framför livvakten. Wreax gick fram till denne, stoppade klon i vaktens skalle bakom hakan, och drog hårt i vapnet med båda händerna. Vaktens huvud lossnade från hans kropp och föll på golvet, fortfarande fast i ändan av kedjepiskans klo. Resten av dennes kropp föll med en snurrande rörelse till golvet i det håll Wreax dragit sitt vapen. Piruetten hade väckt avund bland dansare, om kroppen hade haft ett huvud som styrde det.

    Han tilltalade resten av sina vakter, som nu blev vita i sina ansikten. En av dem kräktes i en hink som var bredvid en av sängarna. “Ni har fått vila tillräkligt nu. Vi hittar ett annat ställe att sova på imorgon. Men ni håller vakt resten av natten. Jag vill inte bli väckt en gång till. Ni delar hans lön jämt mellan er.”

    Wreax drog hastigt i sitt vapen så att huvudet blev på golvet, och talade medan han lindade in sitt vapen snyggt.

    “Det var allt, Axel. Det var angenämt att träffa dig.”

    Han var klar i att linda in vapnet, och fäste det åter vid sin midja på bekväm plats.

    Om du nu ursäktar mig. Den här fisken behöver ett bad.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Då Wreax manade honom att följa med honom så gjorde Axel det lika ljudlöst som innan. Vad var grejen med det egentligen? Jo han kunde styra luftens element så hans steg vart automatiskt dämpade, så egentligen var det inte mer med den saken. Demonen stannade upp bakom Wreax smått nyfiken på vad detta sista kunde erbjuda. Han betraktade hur piskan sköt ut genom luften för att likt sin ägare ringla sig likt en bläckfisk runt halsen på en av vakterna som gav ifrån sig ett skräckslaget ljud över den plötsliga attacken. Axel gav ifrån sig ett intresserat hummande ljud då Wreax gick fram mot den skräckslagna vakten och snart så nästan ekade dunset från vaktens huvud mot golvet där det satt hakat på kloänden på piskan.

    En av de levande vakterna kräktes, de andra såg ut som om de skulle tuppa av vilken sekund som helst men vad gjorde Axel? I tystnaden som följde av den skräckinjagande scenen så kunde man plötsligt höra ett lågt purrande kommandes från Axel. Ingen visste ju detta ännu men han var ju inte direkt en katthumanoid till mer än utseendet, han var ju faktiskt en demon. Hans pupiller hade vidgat ut sig en aningen och hur än demonen ville vara så normal som man kunde så var det vissa saker han inte kunde hjälpa att uppskatta.

    Doften av kräkset bunkrade långsamt upp sig i rummet då Axel spinnande hade börjat närma sig Wreax den korta distansen som skilde dem åt. Gick långsamt runt honom med svansen som strök mannens hy på ett nästan förföriskt sätt, helt klart hade Wreax uppsamlat poängen han tidigare förlorat från Axel. “Du har dina föremål om ett par dagar ~ Mitt humör vart plötsligt bättre, fråga mig inte hur ~” Spann han lågt medan hans ögon vandrade från Wreax till en av männen som verkade vara nära att pissa på sig vilken sekund som helst nu. “Ses snart, Herr Wreax” Och med de orden så lämnade han Wreax och skräcken bakom sig med svansen som lämnade sist, öppnade det närmaste fönstret simpelt och hoppade upp på fönsterkarmen. Innan han hoppade ut dock så vände han tillbaka blicken på scenen som om han nästan hade svårt att lämna den till enbart minnet. “Lek snällt nu pojkar” Innan han smidigt hoppade ut i kolmörkret med ett dovt rasslande av sin mindre förmögenhet.

    Han må ha förlorat organen men han kunde inte direkt kalla detta en misslyckad runda. Detta kunde bli intressant ~

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.