Post has published by Valentine
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Kailan var minsann en yngling men åtminstone så var han plikttrogen och envis vilket gjorde att han kom en bra bit in i detta livet han varit född i. Han var långt ifrån en vårdad ung man och då det var så vanligt att se hans ras i rena, eleganta kläder och långt böljande hår men han var totala motsatsen. Håret kortklippt och klädstilen sliten i mörkt , slitet färgschema; stövlar, byxor, linne och lätt pälsad jacka med tillhörande draktandshalsband. Ansiktet är tattuerat och smutsen belägger honom då det varit ett par dagar sedan han haft tid för ett bad men det är även något som han inte verkar bry sig om.

    Han befann sig i en avskild gränd i Iserion där han precis tagit emot en vagn med det mindre lagliga godset som råttorna skulle få hem till sin gömhåla i väntan på att sälja det vidare. Vagnen var inte större en en skottkärra men fylld av väl inpackade lådor som innehöll den värdefulla kristallen som de äntligen fått tag i, och detta hade inte varit lätt! Lådorna var skruvade i botten på kärran och locken igenspikade så de var rätt säkra men det var något han lärt sig inte alltid spelade någon större roll. Han var beväpnad med två långdolkar i bältet och var på sin vakt då han greppade tag i vagnen för att börja knuffa den framåt mot den riktning som några resterande gängmedlemmar skulle möta upp honom. Hjulen gnisslade lätt där han rullade framåt och hade han varit en svag man så skulle mörkret i gränden vara skrämmande utan dess like med kombination av det ensamma gnisslandet. Nu var han dock varken en mes eller lättskrämd vilket fick honom att stabilt rulla vagnen framåt över den ojämna stadsmarken. Än så länge var det lugnt men man visste aldrig..

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Astra rörde sig näst intill ljudlöst. Hennes mjuka läder stövlar var perfekta får att gå, eller i hennes fall smyga på taken. Hon undvek ljuslyktorna och de upplysta fönsterna.

    Uppgifterna sa att det skulle vara här någonstans…

     

    Hon lutade sig utför en smula för att se ner i gränden. Jo då svinet hade talat sanning.

    Där såg hon en kärra bli knuffad av en person. Hon kisade med ögonen. Hur i under världen skulle hon få tag i godset?

     

    Det va trots allt bara en person men personen såg starkare ut än henne. Hon skulle behöva list.

     

    Hon bet sin läpp och funderade. Kanske skrika på vakten? Nej det va ingen bra idé. Hon hade en del vakter som kunder och hon ville inte riskera att bli igenkänd.

    Hon log illvilligt och drog upp sin mask över nedre delen av ansiktet.

    Graciöst tog hon sig fram till den delen där gränden krökte sig och klättrade ner. Hon började sedan springa rakt mot personen med kärran och så med en så mörk röst hon kunde. ” Göm mig! Vakten är efter mig!”

     

    Om hon hade tur skulle tron att vakten va henne i hälarna skrämma personen till att överge godset. Om hon inte hade tur skulle han vägra att gömma henne. Och det i sin tur skulle göra det svårare för henne att stjäla kärran.

    Hon dök in under kärran utan att vänta på lov.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Kailan var inte långsam på att reagera då figuren kom springandes och skrek om att bi gömd och hade därför vridit sig om för att se personen springa mot honom. Han la en hand på en av sina långdolkar men svor till då den maskklädda figuren flög ner under kärran plötsligt och lustigt vilket absolut satte varningsflaggor hon honom. Hur skulle det hjälpa en om man var jagad av vakter att hoppa ner under en låg kärra bara sådär? Just därför var han snabb med att ta sig runt kärran för att greppa tag i ankeln på personen och hårt, oförsigtigt dra ut denne från kärrans underdel. “Tror du att jag är en idiot!?” Spottade han fram medan han greppade tag i kragen på den stackars personen och slungade iväg hen mot en av husväggarna tillhörande gränden. Inget puttinuttigt alls utan fast och bestämt få personen bort från hans viktiga gods.

    Han stod kvar vid kärran medan han skickligt drog sina långdolkar med en hård blick mot figuren. Var det en medlem av ett av de andra gängen som försökte få tag i hans gods? Ingen flykting skulle gömma sig under en kärra i skottskärrestorlek för att gömma sig från en vakt, inte i dessa delar av staden. “Vem är du?!” Morrade han hotfullt mot personen och trots sitt stiliga yttre så var han mer som en aggressiv jakthund då han inte alls hade råd med att förlora något på sin kärra.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon hann se att lådorna var fastspikade innan hon kände ett fast grepp om sin ankel. Hon log bakom sin mask.

    Det här skulle bli en trevlig utmaning.

     

    Hon hade dock inte väntat sig att bli slungad med sådan kraft mot en av husväggarna. Hon skyddade sig så gott hon kunde genom att försöka vända sig i luften med en duns träffade hon väggen ansikte och mage först. Hon lyckades dämpa kraften med sina knän och armar och hamnade sedan på marken med benen före. Hon vände sig om långsamt och la märke till hans vapen. Dessa gång va barbarer men och andra sidan det va alla i den här fördömda staden. Hon fäste sin blick på något bakom honom och log igen. Hennes gröna ögon glittrade av humor.

     

    ” Det va på tiden att ni kom”

     

    Sa hon mjukt utan att svara honom.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ja Kailan var en av de yngre medlemmarna i gänget och hade därför inte råd med att riskera att hans uppdrag på något sätt skulle misslyckas vilket antagligen var en av många anledningar till varför han var så hård i sitt sätt. De äldre alverna skulle inte låta det gå ostraffat om deras varor inte anlände, speciellt inte då detta var ett av de viktigaste uppdragen han hade fått under sitt liv. Så självfallet vart han arg över att ett (som han såg det) hot hade dykt upp för att försöka förstöra detta för honom. Han var inte lika hårdhudad som de flesta andra i hans gruppering ännu vilket betydde att han såg upp till de äldre medlemmarna som hade på sitt sätt varit hans “föräldrar” då hans egna, lösa mor inte direkt brytt sig om honom över huvudtaget.

    Han var en sådan skadad yngling som aldrig vetat av något annat än hårda tider för att lägga fram det milt. I alvers ögon var han fortfarande inte mycket mer än en valp då han fortfarande hade ett tag kvar tills han ens fyllde 100. Vid personens kommentar så gav han denne enbart en mörk blick utan att direkt kommentera det hela, istället så såg han hotfullt på personen i fråga som han ännu inte visste könet på och sa; “Ge dig av! Jag har inte tid med dig, gå och försök lura någon annan än mig!” Ja han var faktiskt en hel del mycket smartare än vad man kunde tro under första blicken på honom. Det var ju inte direkt ovanligt att se någon med hans utseende som aningen dum och bara muskler trots allt.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Astra gjorde ett klickande ljud med tungan och leendet försvann.

     

    ” Du är minsann inte lättlurad… Jag hade hoppats på att inte behöva slåss mot dig. Men jag behöver det där godset… ”

     

    Hon drog sina egna dolkar och ställde sig i stridsposition.

     

    ” Ge mig en låda så ger jag mig av sen. ”

    Hennes gröna ögon såg på honom. Humorn var helt borta och ersatt med beslutsamhet och desperation.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ja om det var några man helst skulle undvika att skapa slagsmål med så var det ju just gängmedlemmar då de växt upp i våld och misär vilket gjorde dem allt för vana vid sådant i sina liv. Just därför var det väll inte så förvånande att en fnysning lämnade den unga alven vid dennes kommentar. Ge dem en låda? Var de totalt dumma i huvudet? Om de ens visste vad som fanns i lådorna så skulle de vara väl medvetna om att detta var uteslutet med 0% chans till ändring av hans sinne. “Då får inget och du bör vara glad för det.” Nästan fräste han fram där han stod som en skyddande mur vid vagnen, beredd på allt som komma skulle. Vem fan var detta?!

    Han höjde sina vapen yttligare med den klara blicken spänd i den andres ögon. “Ge dig av, nu!”

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon skrattade lätt av hans order och hon höll sina dolkar nästan lite nornchalant.

     

    ” Nej pojk jag ger mig inte av. Inte förrän jag har en låda. Du förstår. Vi behöver lite av det för att göra livet enklare för alver.

    Hon höjde sin arm och till synes kliade sig i håret innanför huvan. Men när hon tog ut handen i en snabb rörelse kastade hon en liten kniv mot honom. På samma gång började hon rusa mot honom med målet att tackla honom över kärran.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Han kunde inte bry sig mindre om hennes avsikt att göra livet enklare för alverna då det inte direkt var hans största mål i livet där han levde i gänglivet. Visst ville han hjälpa alverna men det var under vad gänget bestämde sig för oavsett, det var upp till ledaren att bestämma vart deras loot skulle hamna och inte hans egna åsikt. Ingen förutom de involverade visste ens vad lasten var och han tänkte inte avslöja det heller, spännande att någon som inte ens visste var det var för något ville ha detta. Det kunde ju lika gärna vara hö till hästar liksom. Långsökt men sant. Snart dock kom en kniv flygandes genom luften och han var snabb på fötterna men med tanke på att hon dessutom var på väg mot honom så fann han inte tiden att helt undvika kniven. Resultatet var att kniven skar upp hans kind så det varma blodet droppade om honom och kastade ett splatter i luften bredvid honom.

    Anledningen till detta dock var för att han skulle hinna svepa med sin ena långdolk genom luften på ett sätt som skulle innebära att om hon inte stannade upp i sin fart så skulle hon få ett rejält skärande genom sin hy, kanske till och med dödligt. Han hade inget emot att ta skada om det betydde att han kunde fäkta bort en fara från sig vilket verkade vara situationen han var i nu. Såret sved, blodet rann ner över hans ansikte men han gjorde inget synligt tecken på att bli besvärad över situationen. Självfallet så svor han på insidan men det var så pass långt som det sträckte sig.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon kom rusande mot honom. Hon hade väntat sig att han skulle undvika kniven och vara distraherad så att hon kunde ge honom ett ordentligt slag. Men det här… Det hade hon inte väntat sig alls. Hennes ögon spärrades upp när hon insåg att hon inte skulle kunna fullfölja sin plan. Hon försökte sakta ner men det var försent. Hon skulle inte kunna undvika att bli skadad. Det skulle leda till frågor i bordellen. Helt klart… Med en svordom vred hon sig för att undvika ett dödligt sår.

    Hon kände först inte smärtan. Bara att smärre obehag och varm vätska rinna ner längst hennes sida och ner över höften.

    Hon föll klumpigt bredvid kärran och nu först kände hon smärtan. Svidande. Brännande. Hon skyndade sig med att försöka resa sig men hon var långsammare nu. Hon log bakom sin mask och höll upp några spik.

     

    ” Jag tror en av dina lådor är lösa. Du borde kolla upp det”

     

    Hennes röst var hes av smärta dock.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Jo visst var han upp-tuffad från sitt liv och det märktes klart och tydligt med tanke på att han inte ens verkade tveka att både bli skadad själv samt attackera en annan tjuv som försökte stjäla från hans viktiga last. Så när klingan skar genom hennes hy så höll han sin kyliga blick då hon föll ner bredvid kärran och sedan höll upp spiken vilket skapade en klump i magen på honom. Hur hade hon lossat på spikarna? Han fräste till och utan medkänsla över hennes smärta så tog han steg fram och knuffade undan henne från kärran, dubbelkollade snabbt att allt befann sig kvar på plats och såg att locken var igen spikade fortfarande men ena lådan stod löst i kärran.

     

    “Lyssna här, jag tvekar inte att skära halsen av dig så gå iväg och slicka dina sår och lämna mig ifred.” Ja han föredrar helst inte att döda andra om sanningen skulle fram då han inte var lika hård som han verkade men behövdes det göras så skulle han det oavsett vad han kände över saken. Han hade ju stått ut med en hel del skit genom sitt liv oavsett om han gillade det eller inte och inom gängmiljön var det inte direkt rum för att vara mesig trots allt.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon gav ifrån sig ett stön av smärta när han knuffade undan henne men hon skrattade när han synbart inspekterade lådorna.

    Hans hot fick henne att tystna och hon la huvudet på sned och studerade honom.

     

    ” Tror du hotet om döden skrämmer mig? ”

     

    Hennes röst lät ihålig med ett spår av ilska.

     

    ” Försök. Och jag lovar dig att jag tar dina juveler som den simpla tjuv jag är. Om du har tur så förblöder du inte.”

    Hon reste sig med en morrning. Ilskan och adrenalinet pumpade genom hennes kropp och hon glömde bort såret i sidan.

    Hon behövde en låda för att hennes plan skulle fungera. En låda kunde pojkslyngeln undvara!

     

    Humorn i hennes blick va försvunnen och ersatt med beslutsamhet och desperation.

    Hon fäste blicken på den lösa lådan och sprang. Dolkarna redo.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.