Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 135 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Det var som om världen höll andan efter Loradon fallit, och ryktet om staden som försvunnit i ett inferno av eld hade snabbt spridit sig som en löpeld av fruktan kring världen. Likaså spred sig ryktet om den mörka varelse som legat bakom attacken, och ryktet sa också att han hade lämnat staden vid liv. Detta rykte nådde Antrophelia långt innan dagen då skuggorna blev längre i stadens kärna. Det hade varit en lång och mödosam resa för Nenya och Ayperos, trots allt hade han blivit allvarligt sårad under slaget och vid vissa tillfällen hade det nästan sett ut som om han inte skulle överleva. Men det var som om en inre eld brann inom honom och höll honom vid liv.

    Plötsligt var det som om allting i Me’erisias huvudstad stannade till, då malströmmen ovanför staden slutade snurra. Det konstanta hummandet av de enorma krafterna som rörde sig ovanför staden som var så vardagliga att invånarna att de inte ens hörde det. Så då det plötsligt slutade var tystnaden mer skrikande än något krigshorn. Blickarna vändes uppåt i rädsla och förundran då två bevingade varelser kom flygandes ned med enorma mörka vingar genom tomheten malströmmen lämnat och genom barriären som skyddade staden.

    Folket tog sig så långt bort som möjligt från de två mörka varelserna som landade tungt mitt på stadens torg, och i samma ögonblick började malströmmen röra sig igen. Den ena var en kvinna, och den andra en man. Mannen som annars var rakryggad och stolt såg sliten ut och var något böjd i ryggen, med en hand över ett djupt sår i bröstet. Hans långa mörka hår hängde vindhärjat över hans axlar och rygg, och hans becksvarta blick såg intensivt på alla de som samlat sig i en slags cirkel runt omkring dem. Krigare dök upp med sina spjut.

    ‘Var… är… Isra Sarrancenia?’ frågade han, trots hans röst var tung och ansträngd bar den över hela folksamlingen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon visste att han var på väg, hade hört det via rykten och viskningar först innan slutligen meddelandet officiellt nått henne. Loradon hade fallit, demonen Ayperos hade flytt, skadad men vid liv, och sedan dess hade hon väntat på att få höra något mer, ett meddelande, vad som helst, om att hans ankomst närmade sig. Men det var alltså inte förens då, dagen på malströmmen ovanför hennes stad stannade upp och skuggorna blev längre som hon förstod att han hade anlänt. Hon hade väntat, men ändå kände hon sig något oförberedd när hon gjorde sig redo att lämna palatset. I vanliga fall skulle hon bara ha sänt någon att eskortera gästerna till palatset, men just i detta fall kändes det som om hon borde dyka upp själv. Nå, själv och omgiven av sina soldater förstås. Man kunde aldrig vara försiktig nog.

     

    När hon skred ned för gatan, mot stadens stora torg så kände hon sig för första gången på länge nervös. Hennes hjärta slog alldeles för snabbt trots hennes försök att lugna det och hennes kinder kändes heta, även om det mer än troligt inte syntes på grund av hennes mörka hy. Förhoppningsvis syntes inget av nervositeten utåt, det vore inte passande någon i hennes ställning, men det var ju inte varje dag man hälsade en sådan som honom välkommen.

     

    Iklädd en sedvanligt vit klänning dök hon upp tillsammans med sin eskort på torget. Klänningen var skir nog att man kunde skymta hennes kropp därunder utan att det var opassande och hennes hår föll i mjuka lockar över hennes bara axlar. Hon hade sett till att det första intrycket skulle vara gott, oavsett vad som väntade efter det, hon hade ju ingen aning om vilket skick han var i, eller med vilken sinnesstämning han kom.

    ”Sänk era spjut, han är här på min inbjudan”, beordrade hon krigarna med spjut som stod i en cirkel kring Ayperos och Nenya. De lydde förstås genast, men mer än en tveksam blick passerade krigarna sinsemellan.

    ”Välkommen till Antrophelia. Jag har väntat på er”, tillade hon sedan, mjukt och spinnande och med ett behagligt leende över läpparna. Vad hon inte sade var att hon förvånades över kvinnan vis hans sida, men kanske mer över hans tillstånd. Att han var allvarlig skadad var uppenbart för alla närvarande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Stolt var kvinnan som landade vid Ayperos sida. De röda lädervingarna var skyddande kring Ayperos ett tag, tills hennes blick uppfattade att vakterna inte var ett hot. Hon skapade en liten vind när hon fällde ihop sina vingar. Vad gjorde de här? Tanken hade vandrat genom hennes huvud ett flertals gånger. Fastän hur många gånger hon frågat sin mästare hade hon aldrig riktigt fått svar. Hon drog in lukten av Antrophelia och förvånandes. Det kändes rent. Renare än människornas länder där de flesta betedde sig som fulla svin som aldrig sett vatten. Kanske inte det var ett illa val ändå. Blicken vandrade upp mot barriären som höll vattnet utanför, fastän inget solljus kom igenom verkade det finnas en skönhet i mörkret och det artifiella ljuset.

    Ögonen var som blixtrar i en klarblå himmel och det mest tydliga var en självsäkerhet och stolthet när hon mötte drottningens blick. Hennes hand höll i pergamentet i sin ficka innan hon höll upp det. Ett snett leende syntes och kunde avslöja hennes mer spetsiga tänder. Groteskt skulle de flesta finna henne, men det fanns också en skönhet. Det korp svarta håret ramade in hennes ansikte och hyn var lite mörkare än vad man kunde förvänta sig att en av nattens varelser var.

    “…” hon skulle öppna munnen och hade för en sekund glömt etikett och vett. Fast hon kunde känna hur Ayperos förväntade sig mer av henne. Att göra honom besviken var inget hon ville göra. Förutom det var han i behov av hjälp.

    “Ers höghet, vi tackar er  ödmjukast för er inbjudan till ert vackra rike.” sa Nenya och böjde sedan lite mer respektfullt på sitt huvud, även om det gick emot hennes principer. Varför skulle hon stå under en dödlig?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos kunde känna att Nenya nästan kläckt ur sig någon opassande kommentar, och hon kunde säkert känna hans stränga aura över henne även om han var svag. Den pressade på henne och uppmanade henne till tålamod. Men den tyngden som pressades över Nenya försvann lika snabbt som den dykt upp. De becksvarta ögonen som helt saknade ögonvita betraktade drottningen, och det fanns något behag där då han såg hur hon bar sig själv och beordrade krigarna omkring sig med total auktoritet.

    ‘Vi tackar er, ers höghet, och för er inbjudan.’ sa han och gjorde en teatralisk gest åt pergamentet som Nenya hade hållit i.
    ‘Ert sändebud visade mod som överträffar de flesta dödliga genom att komma till Loradon. Kanske var det ödet, men hon hann fram precis innan Karms armé anlände.’ sa han.

    ‘Ni får även ursäkta oss för att inte vara i det mest… representant skicket…’ sa han och gjorde en grimas av smärta, den var bara där ett ögonblick men synlig för de som såg noga.
    ‘Vi har kommit direkt från slaget, och skulle uppskatta ifall vi fick återhämta oss här i ert fagra rike.’ trots att hans röst var något mer ansträngd än vanligt hade den en silkeslen ton i sig. Det var som om hans röst fångade all uppmärksamhet omkring sig och radierade sanning och makt.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    För en kort sekund mötte hon Nenyas blick med sin egen grå, och kanske fanns det något illvilligt däri, som om hon kände till något som Nenya inte gjorde och fann det hela tämligen roande. Men när den andra kvinnan böjde på huvudet för henne så såg hon tillbaka på Ayperos och hennes tidigare vassa leende mjuknade och blev åter lika behagligt som innan. Hon mötte hans blick utan att visa någon rädsla, något som andra säkerligen skulle ha gjort, det var trots allt inte en mänsklig blick, och mörkret och auktoriteten däri var svår att missa.

    ”Jag är glad att höra att mitt förtroende för Vesvía inte var malplacerat, och mer så att ni accepterade min inbjudan”, svarade hon uppriktigt innan hon gjorde en gest bort mot palatset som hon nyss kommit från.

    ”Kom med, jag har ställt i ordning ett rum åt er. Behöver ni helare så står de till ert förfogande, liksom alla mina andra tjänare. Som gäster i mitt rike behöver ni bara fråga om det är något ni behöver”, tillade hon spinnande innan hon sträckte ut en ena arm mot Ayperos, en inbjudan för honom att gå vid hennes sida tillsammans upp mot palatset igen. Hon gjorde det uppenbart att hennes fokus låg på honom och inte alls lika mycket på kvinnan som rest med honom. Hon skulle givetvis inte vara annat än artig mot henne, men att hon inte såg henne som en jämlike var uppenbart.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Utan att tveka mötte Nenya drottningens blick med sina elektriska blå ögon som hade en ilska och rastlöshet som strålade igenom. Fast det fanns en djup lojalitet till Ayperos och hon höll sin tunga i styr. Vare sig hon ville eller inte. Etikett var någonting som hon aldrig riktigt funnit i sitt tycke, men hon hade trots det varit tvungen att prenta in det i huvudet.

    Hon sänkte huvudet igen, lite artigt av att hon besvarade Ayperos önskan. För att vara helt ärlig hade inte en säng varit allt för fel. Hela kroppen värkte efter den långa färden och det stack lite i hennes näsa efter all lera, blod och svett som fanns på hennes kropp.

    Irritationen. Nej, avundsjukan strålade igenom Nenyas kropp. Att någon annan vidrörde honom… Blicken var smal med en blixtrande ilska, fastän hon höll den bubblande ilskan under ytan.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav en saklig bugning, sådan som den var i hans ansträngda tillstånd.
    ‘Tack för er givmildhet, ers höghet.’ sa hans silkeslena röst, som trots hans smärta inte visade något av den sorten utåt.

    Så han följde henne, inte så raskt som han brukade men förvånansvärt raskt för någon som fått ett svärd genom kroppen och på mer än ett sätt blivit skadad av en bärsärk. Folkmassornas mummel kunde höras bakom dem, men Ayperos ignorerade det.
    ‘Låt mig introducera min högra hand…’ sa han då de gick, kanske för att fylla tystnaden, kanske för att få det obligatoriska ur världen.
    ‘Nenya Saelorian, arvtagare till ett av de äldsta husen i Karm. Hon har tjänat exemplariskt vid min sida.’ förklarade han och gav Nenya en blick.
    ‘Det är faktiskt henne vi har att tacka för att jag är här idag…’ sa han, lite kryptiskt. Delvis hade hon ju tagit honom ur Loradons lågor, men det var hennes agerande som hade satt honom fri från det fängelse han haft.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon tog det lugnt när de gick längs gatorna upp mot palatset, hennes hand vilandes mot hans ena arm, mer som om han ledde henne än tvärt om, och nog var synen ganska slående. Hon förde sig som en drottning och han, trots hans tillstånd, gick med rak rygg och stolta steg, en imponerande figur. Det var länge sedan hon känt sig så nöjd över ett val, trots att han precis dykt upp. Kanske var det en barnslig del av henne som tyckte om känslan av makt han förde med sig, eller så var det mer en ung kvinnas hjärta som fladdrade lite extra vid åsynen av en så stilig man. Kanske både och.

    ”Då tackar jag er, Nenya Saelorian, för att ni fört Ayperos hit till mig”, sade hon med ett litet leende åt den andra kvinnans håll. Hon kunde se ilskan och avundsjukan i Nenyas blick och det skänkte henne någon slags illvillig glädje, kanske för att hon visste att detta var kvinnan som hon behövde få ur vägen. Somliga hade antagligen sagt att det var ovist, men så länge som hon inte förde sig med annat än grace när Ayperos var i hennes direkta närhet så skulle hon aldrig kunna anklagas för att aktivt försöka sig på något sådant.

     

    Så vände hon blicken tillbaka mot palatset som nu närmade sig dem. Det var en vacker, vitkalkad byggnad som tycktes torna upp sig över allt annat i staden. Vakterna som stod vid portarna var beväpnade med spjut, men olikt de vakter som först omringat Ayperos och Nenya vid deras ankomst så fanns inget tvivel i dessa mäns ögon. Faktum var att det inte verkade finnas mycket alls där mer än ett hårt, ogenomträngligt mörker, en gåva från Tipum till henne, en armé av män lojala mot henne och ingen annan, starkare, snabbare och tåligare än vanliga dödliga.

    ”Jag beklagar förlusten av Loradon, jag är medveten om att mitt rike inte är detsamma, men jag hoppas att ni skall trivas. Om det skulle behaga er så skulle jag önska att ni delade en middag med mig ikväll, er högra hand också inkluderad förstås”, tillade hon medan de klev in genom portarna till palatset. Hon var väl medveten om att mat knappast var vad någon av dem önskade just då, men hon kunde anpassa sig efter vad de behövde, vad Ayperos behövde, och en middag var trots allt så mycket mer än bara mat. Hon hade längtat efter den här dagen och nu när den var här så ville hon inget hellre än att få sätta sin plan i rullning.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gick mest i tystnad och betraktade allting omkring dem med en stilla nyfikenhet, men mest för att det krävdes det mesta han hade för att stå graciös just nu i sitt tillstånd. Vad han tyckte om Isra visade han inte, defakto sneglade han knappt på henne utan höll sin blick rakt framför dem. Däremot föll hans uppmärksamhet med intensitet på vakterna som stod vid palatset. Han sa ingenting då, men han kände igen vad det var som låg bakom deras tillstånd. Det fanns åtminstone en demon i Antrophelia, och det fyllde honom inte med behag.

    Åt hennes kommentar gjorde Ayperos en avfärdande gest.
    ‘Tanken var aldrig att behålla Loradon. Jag mördade Jasmund Dendar och tog hans stad för att båda låg nära konungens hjärta, vilket gjorde det lätt att lura in honom i min fälla.’ de kunde tala mer om det senare vid ett annat tillfälle, så han gav henne en blick och lät sina mörka ögon ta in hennes uppenbarelse.

    ‘Ert erbjudande är mycket vänligt, min drottning.’ sa han med en mjuk och behaglig ton.
    ‘Tyvärr måste jag vara oartig, och be om lite vila för både mig och Nenya.’ han gick några steg till, tills han visste att de inte fanns fler öron som lyssnade på dem.
    ‘Något om skulle hjälpa mig bli presentabel inför denna utlovade middag ikväll vore något som de flesta finner vulgärt, och jag skulle inte be om det om mitt tillstånd inte vore kritiskt.’ sa han, och för ett ögonblick kunde man se trötthet och smärta i hans ansikte. Han lutade sig fram mot henne, med sin hand med de långa kloliknande naglarna på hennes delikata axel – hans beröring sval och varsam att inte skada henne. Ayperos ansikte var nära nog att kyssa hennes öra, och hans ton inte mer än en mjuk viskning.

    ‘Jag behöver dricka blod från någon av er starkaste krigare.’ Ayperos mörka ögon studerade henne för att se vilken reaktion hon skulle ha.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ayperos ord fick henne att sträcka på sig och ett nöjt leende fanns på hennes smala läppar. Artigt och respektfullt böjde hon på huvudet åt drottningens kommentar. Förde Ayperos till henne?  Tanken var roande. Det var inte som om det inte hade funnits en plan, redan innan brevet från Isra hade kommit fram. Leendet var förvånandsvärt varmt och såg nästan ut som den unga adelsflickan som hon en gång var. Hon lade sin hand på sin bröstkorg och böjde sig fram lite i en bugning som svar. Hon valde att inte svara mer än med tystnad och gester. Trots allt, vad hade hon av värde att tillägga? Ayperos hade varit betona noga hur hon skulle hålla sin tunga i styr.

    Orden som viskades i drottningens öra, hörde Nenya lika klart som om han hade viskat det i hennes öra. Blod. En hunger växte inom henne och lite omedvetet lät hon sin tunga dras över hennes läppar. Det var nästan smärtsamt hur lockande tanken var. Resan hit hade tagit på hennes krafter likaså. Men hon höll sin min och försökte att få sig på andra tankar genom att låta blicken vandra över omgivningen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Fällan som var tänkt att decimera Karms styrkor, förstås, men till vilken följd? Hon trodde sig ana att större planer satts i rullning men hon vågade inte vara så krass att hon yttrade sådana tankar högt, och särskilt inte här.

    ”Givetvis inte, men av allt jag har hört så skulle det ha varit en mycket vacker stad, och framförallt taktiskt belägen i förhållande till Karm. Sådana förluster är alltid beklagliga”, svarade hon med ett litet mjukt leende medan hon mötte hans mörka blick med sin egen. Hon hoppades att han fann henne behaglig att se på, trots att hon var hans direkta motsats, annars skulle det hela bli mycket mer komplicerat.

     

    Så fortsatte de att gå en bit, bara för att stanna snart igen på Ayperos påbud. Hon vände åter sin blick mot honom och för en kort sekund kände hon sig besviken över hans svar, trots att hon förstod det mer än väl och kanske på ett vis hade väntat det. Men så lutade han sig in mot henne, lade sin hand mot hennes axel och viskade vid hennes öra och hon kunde inte låta bli att känna att det gjorde upp för det hela.

    ”Självfallet…” Svarade hon med ett litet leende, som om det han bad om inte alls var något särskilt vulgärt eller ens ovanligt. Istället sträckte hon lite på sig och smekte fjäderlätt sin hand upp från hans underarm till dess att den vilade mot hans överarm, där lät hon den vila ett litet tag medan hon såg på honom med en blick som sade att hon visste mer än vad hon kanske borde.

    ”Jag är inte fördomsfull. Det ni vill ha skall ni få. Jag skall se till att skicka upp en av mina bästa krigare, men jag ber er att inte ta allt för mycket, jag behåller honom gärna i livet”, tillade hon spinnande innan hon lät sin hand återvända till där den vilat innan.

    ”Om ni skulle finna att er styrka återvänt till er efter att ni är klar med honom så ser jag fram emot er visit.”

     

    Hon verkade ha glömt bort, eller så ignorerade hon Nenyas närvaro. Hon visste givetvis att de två delade mer än bara ett professionellt förhållande och kanske var det därför som hon valde att inte erbjuda Nenya detsamma. Det var kanske något oartigt, men det kunde med enkelhet bortförklaras.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    När entouraget hade stigit in i palatset så hade ännu en figur slutit sig till dem, även om hon medvetet höll sig i bakgrunden och inte drog onödig uppmärksamhet till sig – det var en speciell förmåga, hade Aife lärt sig, att röra sig som en livvakt. Att obemärkt stå vid sidan av den som höll ens kontrakt, men också att när som helst kunna stiga in i centrum när det krävdes och ta både fokus och slag från sin mästarinna. Men för stunden var den långa kvinnan bekväm med att hålla sig till bakgrunden.

    Hon hade bytt sin normala legoknekt utstyrsel till något mer klassiskt för regionen. En bröstplåt i något brons-liknande material, med läder-fransar hängandes över hennes axlar som talade om hennes rang, och matchande fransar som gick kring hennes midja. I matchande material som plåten bar hon även skydd över sina nedre armar, händer, smalben och fötter. Det var, allt som allt, en av de mer bekväma munderingar hon hade tvingats bära, speciellt då hon enkelt bar en grå tunika och matchande hosor under som hindrade plåten från att skava mot hennes hud. Allt som allt så var hon nöjd.

    Längst Aifes rygg vilade, som alltid, hennes enorma svärd, och då hon steg in i vampyrernas närvaro så väste det i hennes huvud – men som turen var hade hon sedan länge lärt sig att kontrollera sitt ansiktsuttryck när det kom till dess inflikningar. Hon rörde inte en min, men hade med enkelhet identifierat vad de två varelserna var för något, en av de få gånger hon fann sin ‘gäst’ användbart. Väl medveten om hotet de kunde visa sig vara, trots att Isra för stunden var i full kontroll över situationen och tycktes ha dem på sin sida, så placerade sig Aife så att båda väserna befann sig inom hennes svärds räckhåll, om hon tvingades dra det. Det var trots allt upp till henne att se till så att saker gick rätt… om de gick fel.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav Isra sitt mest charmiga leende, och böjde huvudet artigt för hennes givmildhet.
    ‘Så klart, ers höghet. Jag skulle inte fråga om det var nödvändigt. Jag är rädd att Loradon huserade ovanligt besvärliga fiender.’ sa han och viftade bort det hela med en handgest. Det var inte ett intressant samtalsämne. De gick några steg till.
    ‘Så vad säger ni om att jag och mitt sällskap återhämtar oss en stund i respektive kammare ni beslutat passar oss, inväntar ert sändebud, och därefter spenderar en fantastisk kväll i ert sällskap?’ undrade han med sin silkeslena röst.
    ‘Vi har mycket att diskutera, och jag ser väldigt mycket framemot att lära känna er bättre, ers höghet.’ sa han, och lät sin blick vandra över henne på samma vis som man studerade ett speciellt behagligt konstverk.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Att Aife hade gjort dem sällskap var kanske mer något hon förutsatte snarare än något hon faktiskt noterat, men hennes närvaro var plötsligt där och hon kände sig kanske en aning mer avslappnad. Inte för att hon fruktade något från Ayperos, vilket antagligen var dumt, men mest för att det säkerligen fanns många som skulle se hans ankomst som än mer anledning att röja henne ur vägen en gång för alla.

     

    ”Det låter som en utmärkt idé”, svarade hon leendes, och hon kunde inte riktigt dölja hur genuint smickrad hon kände sig över hans ord och kanske framförallt hans blick. Hon fick påminna sig själv om att hon var drottning, att Ayperos närvaro var rent taktisk och att allt som eventuellt kom av hans besök hade ett viktigare syfte än att smeka hennes ego, men det var svårt. Han hade en naturlig charm som tilltalade henne, för att inte nämna att han var trevlig att se på och dessutom kom med makt, så mycket styrka och makt. Hon rös, och det syntes när huden på hennes armar knottrade sig en aning.

    ”Jag ser väldigt mycket fram emot det.”

     

    Så stannade de slutligen i en korridor med flertalet dörrar. För den som varit där förut så var det uppenbart att det var samma korridor där hennes egna rum låg belägna, samt de flesta av de finare gästrummen. Två av dessa hade ställts i ordning när nyheterna om Ayperos ankomst nått henne och framför den ena av dessa dörrar stannade hon till och väntade till dess att en tjänare som stått utanför öppnade dörren för dem.

    “Jag hoppas att ert rum duger. Om ni skulle sakna något så är det bara att säga till. Det kommer finnas ett par vakter och en kammarherre tillgänglig här utanför under alla tider på dygnet. Rummet intill detta är iordningställt åt er tjänarinna”, sade hon med ett leende och gestikulerade åt dörren som ledde in till det andra rummet.

    • This reply was modified 4 år, 3 månader sedan by Maeve.
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hade inte så mycket som gett Aife en blick, han förlitade sig på att Nenya skulle hålla Isras garde och eventuella hotfulla personer på avstånd om det så skulle behövas. Än en gång gav han henne en nästan hungrig blick med de mörka ögonen och böjde huvudet närstan som i en dans för henne.
    ‘Tack så mycket, ers höghet.’ sa han med ett behagligt leende.
    ‘Ge mig några timmar, så kan jag lova er att jag är bättre sällskap.’ sa han, och då det var acceptabelt enligt sed vände han sig om och gick in i sitt rum och lät sin trevliga mask falla då ingen fanns där för att se på honom. Istället gjorde han en grimas av smärta.
    ‘Jag behöver blod, nu.’ löd hans röst vasst i Nenyas huvud. ‘Se till att hennes utsända kommer till mig snabbt. Annars kanske hennes vakt duger.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Tjänarinna. Ordet skavde i Nenyas öron. Fast hon valde att le artigt, å andra sidan hade hon inget emot att tjäna Ayperos. Fast hon hade aldrig tyckt om etikett och vett. Speciellt inte för sådana här arslen. För många runt omkring henne som kysste marken hon gick på.

    Ayperos stämma fick henne att räta på ryggen något, som om bara närvaron fick henne att skärpa sig något. Det gjorde ont att hennes mästare kände en sådan smärta och hon närmade sig kammarherren som Isra hade utlovat. Talade om önskan, lite mer delikat så klart. Hon visste att Isra förmodligen redan hade ordnat med något, men att piska på lite, det gjorde aldrig något. Efter några hastiga nickar emellan varandra knackade Nenya på Ayperos dörr för att sedan kliva in. Hon stängde dörren tyst och såg på Ayperos med en orolig min för att försiktigt röra sig fram till honom. Som om hon inte riktigt vågade peta på en sovande björn.

    “Kammarherren sa att det inte skulle dröja allt för länge. Eller ska jag, dra in en vakt?” frågade hon och försökte att dölja sin egna blodlust även om den rev inom henne.

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Aife fortsatte röra sig med Isra då hon gick skilda vägar från de två demoniska varelserna – självfallet, då det inte var hennes jobb att vakta dem, även om hon ogillade att kvinnan hon arbetade för hade placerat dem så nära sitt eget rum. Det gjorde bestämt hennes arbete svårare. De var båda farligare. Den kvinnliga vampyren tyckte tydligt illa om hela situationen, och hon hade inte sett det som otroligt om denne försökt ta saken i egna händer och ta kål på en potentiel konkurrent. Mannen, å andra sidan, var ännu värre. En manipulatör som skulle använda sig av Drottningen, sen kasta henne åt sidan och dra vidare när han fått vad han ville ha. Legosoldaten var medveten om att hennes situation var allt för lös i stunden för att hon skulle kunna göra något åt det, dock. Kanske skulle hon och Isra kunna utveckla en relation där den andre tog hennes råd, men de var inte där än.

    Istället så tog hon ann den mentalitet som sett henne genom åren; acceptera det hon inte kunde kontrollera. Då man arbetade så totalt för någon annan var det viktigt att ha självdistans.

    När då hon och drottningen var på tillräckligt avstånd för att hon tyst skulle kunna tilltala henne utan att någon annan skulle höra, gjorde hon så:

    “Har Ni några specifika direktiv angående era nya gäster, Ers Majestät?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    När väl Ayperos och Nenya blivit installerade i sina rum och hon åter hälsat dem välkomna till Antrophelia så styrde hon stegen därifrån, bort mot sina egna rum. Hon viskade som hastigast till en tjänare som slutit upp vid hennes sida, en blick byttes dem emellan och han nickade, uppenbarligen redan införstådd i befallningen hon gav och försvann sedan snabbt iväg. Hon hade förväntat sig utkomsten av deras första möte, och Ayperos förfrågan, och förberett sig själv och sina tjänare för den eventualiteten. En passande soldat hade anmält sig frivillig, antagligen mer för att han ville imponera på sin drottning snarare än något annat, men hon var tacksam. Det hade inte passat sig att beordra en av de muterade vakterna, det skulle säkerligen lämna en bister eftersmak, och att tvinga någon, nå, det var kanske heller inte ett bra första intryck, även om hon utan tvekan hade tagit till sådana metoder om inget annat var möjligt.

     

    Så steg de in i hennes rum, dörren gick igen bakom hennes rygg och hon lät en liten suck undslippa hennes läppar. Hon var nervös, nervös över beslutet hon tagit, stenen som nu var i rullning och alla möjligheter som plötsligt låg framför henne. Om hon bara hade haft någon kvar att rådfråga, men alla var borta, döda eller på flykt, det gjorde detsamma.

    ”Ja, Aife. Jag vet att jag sade att det inte skulle vara nödvändigt, men jag vill att ni stannar i min direkta närhet den närmsta tiden. På nätterna vill jag ha er i mitt förgemak. Jag litar varken på Ayperos eller hans tjänare, men det är från den senare jag förväntar mig en kniv i ryggen. Jag är inte hennes vän i detta läge, och till skillnad från hennes mästare så har hon inget att vinna på deras vistelse här”, sade hon med ett litet leende medan hon rörde sig fram mot ett av de stora fönster som sträckte sig längs långsidan av förgemaket till hennes sovrum. Hon stannade framför detta och såg ut på sin stad. Det hade börjat mörkna, eller snarare så hade det magiska ljus som tjänade som en påminnelse om ytvärldens natt och dag börjat mattas av. Det började gå mot kväll.

     

    Samtidigt som Isra stod vid sitt fönster så ljöd en knackning på Ayperos dörr. Den var fast och bestämd, men mannen som stod där på andra sidan såg likväl något nervös ut. Han var bredaxlad och bar sina kopparfärgade fjäll synliga över de bara armarna, en stark krigare utan tvekan och trots sin uppenbara nervositet så vek han inte med blicken när dörren öppnades och han presenterade sig och yttrade sitt ärende där.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav en tacksam nickning åt Nenya och satte sig ned på en stol med en grimas.
    ‘Det kommer ta tid för mig att återställas helt, men blod  från en stark krigare blir en bra start. Jag kan behöva sända ut dig på lite andra ärenden som kan hjälpa oss båda att återfå vår styrka. Jag ska försöka lämna lite åt dig med.’ försäkrade han henne, för han kunde känna hennes blodlust radierande i hela rummet.

    Då det knackade på dörren reste han sig nästan, ivrig och hungrig, men behöll sin sansade position då Nenya släppte in mannen. Ayperos såg på honom med en genomträngande mörk blick, och sniffade lätt i luften. Ja denna man skulle bli bra, han var stark och frisk. Egentligen ville han bara sänka sina tänder i mannen och dricka honom torr, men detta var en delikat diplomatisk situation och yttre framträdanden var viktiga.

    ‘Jag tackar dig för ditt mod, krigare. Mitt namn är Ayperos, och detta är min högra hand Nenya. Om vårt behov inte vore digert skulle vi inte be dig om detta. Som du kanske vet är vi vampyrer.’ nå, Nenya var det i alla fall. Ayperos själv var så mycket mer, men det var ingen idé att gå in i detaljer. Allt han behövde veta var att de var vampyrer.

    ‘Och jag tvivlar inte på att du hört om oss, men du kan hålla dig försäkrad om att de flesta legender och myter om oss är… skrattretande berättelser.’ sa han vänligt, vänligare än vad man skulle förvänta sig en krigsherre som han vara. Han hade en tendens att sprida en aura av säkerhet, liksom hans röst var behaglig och lockande att lyssna på.

    ‘Vi lever inte enbart på blod, men vad som stämmer är att vi behöver blod för att återställa oss ifall vi blivit allvarligt sårade. Du kommer inte bli en av oss för ett bett, men du kan känna dig svag och febrig ett par dagar.’ om han inte dog, vilket var sannolikt, men en så stark krigare som detta hade goda chanser att överleva.

    ‘Med denna information, har vi din tillåtelse att dricka från dig?’ undrade han. Det var en retorisk fråga, trots allt hade han redan ställt upp för sin drottning, och skulle han säga nej skulle de dricka ur honom ändå. Men det skadade inte att vara artig.
    ‘Kom närmare… Jag är rädd att jag inte har mycket styrka kvar i mig.’ sa han, lite ansträngt men denna gång av hunger och iver, då han visade krigaren framåt med sitt pekfinger.

    Då han var nära nog omfamnade Ayperos honom nästan intimt och försiktigt, för att sedan sakta låta sina vassa tänder sänka sig in i mannens hals. Det sa mycket om Ayperos att han inte i det tillfället lät hungern ta över, för alla instinkter inom honom sa att han borde slita mannen i bitar och dricka varenda droppe blod som fanns i honom. Men istället tog han några djupa klunkar och med ett nöjt “ahh” släppte han taget om mannen och sjönk ned på sin stol igen.

    ‘Nenya, det finns ungefär två klunkar för dig där med. Men inte mer, vi vill inte att vår vän här ska förlora livet.’ sa han, och gav mannen ett blodigt leende. Då det hela var över och en den mycket svaga men levande krigaren lämnat Ayperos kammare la han sig ned i sängen som fanns där och suckade djupt.
    ‘Vaka över mig, Nenya, medan jag sover, tills det är dags för middagen med vår värd.’ beordrade han. Ja, om några timmar skulle han nog vara presentabel nog för att kunna underhålla den unga drottningen. Några timmar senare vaknade de till att en tjänare knackade på deras dörr och meddelade att middag skulle serveras om en timme ifall de behagade, och Ayperos svarade att de givetvis tackade ja till Isras inbjudan. De fick ta ett välbehövligt bad, där Ayperos kunde nöja sig över att det djupa såret hade nästan läkts helt, men hade ett djupt ärr från monsterjägarens svärd. Fortfarande gjorde det väldigt ont i benet efter Maeves våldsamma attack, men med tiden skulle han nog återhämta sig.

    Likaså fick de även nya kläder som Isras sömmare justerade enligt Ayperos och Nenyas mått, och då timmen slog steg de in i Isras middagssal och Ayperos såg betydligt friskare ut och kanske till och med lite yngre. Hans långa hår som tidigare varit härjat efter resan hängde nu nytvättat rakt, långt och skimrande över hans axlar och ned till hans midja, och ramade in de ljusa kläder som sömmaren tyckt skulle passa bra i kontrast till Ayperos anlete. Han kunde inte minnas när han senast haft något annat än svart på sig, och Nenya hade nog likaså aldrig sett honom presenterad så kungligt förr.
    ‘God kväll, ers höghet.’ hälsade Ayperos med sin silkeslena röst och bugade sig för henne med en adelsmans finess i handrörelserna och bugningen.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Aife gav en kort nick vid Isras order – det var för väl, eftersom det var just vad hon hade tänkt rekommendera själv, men hon hade sen länge lärt sig att det var bättre att hantera order än förslag.

    “Självklart, Ers Majestät.” Sade hon enkelt. Fast hon var tvungen att tillägga: “Tillåt mig dock att notera att dessa två kan flyga. Finns det några andra vägar in till ert rum så de kan nå som kommer vara utan mitt synhåll härifrån?” Egentligen hade hon föredragit att vara i Isras kammare medan vampyrerna var här, men hennes jobb var sällan enkelt, och även härskare hade en tendens att uppskatta visst privatliv. Men hon skulle göra vad hon kunde.

    Hon höll ett respektfullt avstånd då hon ställde sig en bit bakom Isra’s axel för att själv se ut över fönstret, en väsande röst ljudande i Aifes skalle. Svärdet ogillade vampyrerna skarpt, men det var föga förvånande. Den ville att hon utmanade dem, men själv hade hon föredragit om de bara drog vidare. Att få testa sin förmåga mot dem, dock… det var lockandes. Men hon tänkte inte mata svärdet med sådana tankar.

    “Om jag får vara så vågad…” Så mycket för att hålla tyst, Aife. “Har ni planer på att låta er förvandlas, Ers Majestät?” Hon använde den ton som insinuerade att det skulle vara bra för henne att veta på grund av hennes position – även om hon också ämnade avråda sin arbetsgivare från den planen om hon svarade ja.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 135 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.