Post has published by skuggflamma
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Gillar du nått av Game of Thrones, The Tudors, The Borgias eller Wolf Hall? Då ska du i såna fall överväga att skapa en karaktär med kopplingar till Iserions hov nu!

    En snabb recap om vad som hänt: en stadskupp kallas Iserions blodbad skedde för tre år sedan. Större delen av ätten Belsante mördades, en stor mängd tjänare och annan adel dog i kuppen också. Man vet inte vilka som låg bakom det, men en rebellgrupp fick skulden.

    Efter kuppen följde en väldigt orolig tid med mycket uppror och missnöje. Konflikten med alverna eskalerade och adelsmannen von Breslau från Märehn kom för att hjälpa Vendrik. Men det gick inte bra och Nicholaus tog makten genom ytterligare en stadskupp. Majoriteten av Iserions adel har von Breslau mördat, oavsett om de var vänner eller ovänner till Belsante.

    Invånare i Iserion avskyr ätten von Breslau och den adel som Nicholaus tillsatt har plågats av en upprorisk pöbel så fort som de går utanför slottsmurarna. Några ädlingar har säkert blivit ihjälslagna på någon bakgata… För att försöka blidka befolkningen i Iserion har Nicholaus tillsatt Saskia Belsante på makten i Iserion.

    Spelöppningar

    Det är ett stort maktvakuum och läget i landet är instabilt. Härskarinnan Saskia Belsante behöver både vänner och rivaler, men jag som spelar undanber nya stadskupper. Vill man spela en ambitiös karaktär som är ute efter makt, får man slugt spela till sig gunst och förtroende istället – genom politiska ränkspel och dylikt! Det finns redan våldsamma konflikter på Talanrien, vill man ha krig och slagfält föreslår jag att man pratar med Maeve om konflikten i Kaldrland istället 🙂

    Maktdrama och politik finns för de som är sugna. Antingen spelar man ädling med kopplingar till Märehn eller så spelar man en överlevare till någon av de familjer som mördats.

    Som sagt, det finns massor av öppningar, både för de som vill spela adel eller ej! PM:a mig eller hugg tag i mig på discordchatten om du vill plotta och planera nått!

    Inspiration

Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.