Post has published by Hanlinn
Viewing 17 posts - 101 through 117 (of 117 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn nickade vid passliga tillfällen över Aeriels berättelse, och det hela lät väldigt ståtligt och sagolikt på något vis. Hur hon berättade om alverna, och platserna, de exotiska namnen hon inte förstod men som nästan lät som musik på alvens tunga. Det var något väldigt behagligt att lyssna på henne säga de orden där de slank in i hennes utländska och lite hackiga accent. Som om man såg hennes sanna personlighet och sanna självsäkerhet slinka genom då och då. Däremot hade hon svårt att föreställa sig krig och våld i en så fridfull plats. I den stunden önskade hon att hon förstod aela, så hon kunde höra Aeriel tala fritt på sitt eget språk.
    ‘Hmm…’ sa hon instinktivt då hon tänkte tillbaka.

    ‘Som jag berättade lämnade jag mitt hem, men att resa som en ensam kvinna är inte alltid så säkert. Jag hade tur som stötte på Neaduin på ett värdshus på landsbygden i Karm… Enda kvinnan som såg ut som en krigare där då jag steg in. Så jag satte mig hos henne.’ Det var ingen speciellt fascinerande berättelse så som Aeriels hade varit.
    ‘De har en lång historia av inbördeskrig i hennes hemland, och hon hade bestämt sig för att lämna det bakom sig och söka sin egen lycka i söder. Sedan dess har vi hängt ihop.’ sa hon och log över det hela.

    ‘De som försökt antasta henne eller mig har fått ångra det bittert.’

    Neaduin skrattade bara retsamt igen över Camthalions reaktion, hur luften verkade gå ur honom. Hur han blev rödare och mer ställd. Men så var det med många män. Så fort en kvinna sa något vulgärt gick luften ur dem.
    ‘Inte?’ undrade hon och såg över axeln, hennes röda hår ett virrvarr som en flamma då hon sprang, fortfarande med blicken på honom då han utan ansträngning kom ikapp henne med sina lätta alvfötter.
    ‘Så du menar att du inte ville ta fram din hårda sockertopp då du stirrade på mig igår?’ frågade hon, i sanning var hon inte helt säker på om han sett på henne, men hon skulle snart veta beroende på hans reaktion.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel lyssnade nyfiket till Taewyns ord med huvudet på sne. Hon funderade kort på vad ett värdshus kunde vara. Det var ett ord hon aldrig hört förut. Hon borstade dock snabbt bort det från sina tankar och tänkte att det säkert inte var så viktigt i kontexten. Någon slags form av hus var det iallafall, så mycket kunde hon konstatera. “Hmm.. Jag förstår. Det tvivlar jag inte en sekund på, Taewyn.” Nickade hon instämmande och nöjt när hon hörde hennes avslutande mening. Hon funderade en stund och kliade sig lätt på hakan. “Det syns att ni står varandra väldigt nära, trots att ni verkar ganska olika.” Tänkte hon högt. Därefter skrattade hon oskyldigt och rycket smått på axlarna. “Kanske är det därför ni är så nära varandra – för att ni kompletterar varandra? Kanske var det Erethils vilja, erat öde att se världen tillsammans?” Log hon varmt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Såg på mig igår. Orden fick rodnaden att stanna kvar, men varför skulle han låta en människa ta luften ur honom? Uppenbarligen gjorde hon det för att reta honom… eller testa. Vilket som, skulle han inte tillåta att det fortsätte på sammavis. Ett svagt leende fanns på alvens läppar och han ryckte lätt på axlarna där han sprang vid Neaduins sida.

    “Enbart för att man önskar någonting, ska man passar sig för vad man anklagar folk för. Vet du inte det?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn gav ifrån sig ett litet klingande skratt över Aeriels konstaterande.
    ‘Så uppenbart?’ undrade hon roat och skakade på huvudet. Trots allt hade alven inte känt dem mer än en halv dag eller så.
    ‘Men du har säkert rätt… Det där med Erethil vet jag inte dock.’ erkände hon lite generat. Hon var inte en stor religionsutövare, trots allt, för vad hade Athal gett henne.
    ‘Erethil är väl… er gudinna?’ undrade hon. Det var vad någon förklarat åt henne någon gång. Och med avsmak på köpet, så hennes bild av alvernas tro var inte så komplett.

    Kaldrländskan skrattade ohindrat över Camthalions försök till comeback, och skakade bara på huvudet i ett virrvarr av röda hårstrån.
    ‘Som du säger.’ sa hon, och gjorde en gest framåt.
    ‘Den som först når lägret vinner!’ sa hon utmanande, trots allt var det inte mycket kvar nu och de två andra skulle säkert höra Neaduins snabba steg genom vegetationen snart.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel höjde sin hand höll upp tummen och pekfingret, med ett kort avstånd emellan dem. “Nja, litegrann då kanske.” Svarade hon sarkastiskt och hånlog skämtsamt.
    Den blonda skogsalven nickade och såg sen med varma ögon på Taewyn. “Erethil är skaparen av allt liv och allt vi ser omkring oss. Jag antar att hon är vad ni människor kallar för gudinna. Vi alver säger aenil.” Förklarade hon lugnt. “Jag har hört att ni människor har olika namn för henne. Och att vissa till och med tror att hon är en man.” Sade hon något fundersamt och kliade sig lite på hakan. Hon släppte ut ett kort och oskyldigt skratt.

    Plötsligt hörde Aeriel ljud några hundra meter in från skogen. Hastigt satte hon sig på huk, vred hon på huvudet mot det håll ljudet kom från, och placerade sin handflata mot marken. “Någon närmar sig.” Hennes blick blev plötsligt väldigt allvarlig och fokuserad. Noggrant lyssnade hon till ljuden. “Det är två stycken..” Konstaterade hon medan hon fortsatte lyssna. Den enes steg var troligtvis en människas, då stegen var stora, oförsiktiga och klumpiga. Den andres var mycket lättare, mjukare och försiktigare – garanterat en alvs. Aeriel pustade lättat ut innan hon reste sig upp igen. Hon såg på den vackra människan vid hennes sida och gav ifrån sig ett stort, glatt leende. “De är tillbaka!”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Utmaningen som Neaduin kastade mot honom gjorde honom lite förvirrad och det tog honom en liten stund för att komma ikapp människan. Men han gjorde det med ett litet leende och knuffade till henne lite lekfullt.

    “Vi kan säga att det blir jämt, så slipper du förudmjukas” retades han och lät blicken vandra framåt igen för att undvika ett par grenar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn skrattade ett klingande skratt åt Aeriels kommentar, för att skaka på huvudet åt det hela. Att de var så uppenbara var nästan lite pinsamt. Men sedan lyssnade hon, nyfiket och lätt ivrigt över vad Aeriel hade att berätta. Att se Skaparen som en kvinnlig figur var ett märkligt koncept för henne som vuxit upp med Athal, men ett koncept som tilltalade henne.
    ‘Ja, vi kallar skaparen för Athal…’ sa hon stillsamt, för att sedan vända sig mot Neaduin och Camthalion som anlände igen.

    ‘Aldrig!’ ropade Kaldrländskan och knuffade till Camthalion tillabaka. En stund senare kom Neaduin och Camthalion rusandes in i lägret med en vind av löv och fart, helaren någonstans i eftertåg.
    ‘Ah, där är ni!’ förkunnade Neaduin glatt då hon såg Taewyn och Aeriel.
    ‘Har ni blivit bästa vänner än?’ undrade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel såg nyfiket på Taewyn när hon berättade om sin gud. “Jag skulle gärna vilja höra mer om er skapare någon gång.” Sade hon nyfiket, men ärligt.
    Den blonda skogsalven såg bort mot de tre som nu kom inrusandes i lägret och gick mot dem vinkades, med ett leende på läpparna. När hon hörde Neaduins ord skrockade hon lätt och lade huvudet på sned. “Medan lekte tafatt i skogen, menar du?” Svarade hon retsamt och hånlog smått. “Jag antar att allt gick väl?” Frågade hon sedan och såg på de tre som just kommit tillbaka.
    Hon såg sedan lite oroat på deras frände som fortfarande låg medvetslös på marken. “Vi har gjort vad vi kan. Han är stabil för nu, men jag vet inte hur länge han kommer klara sig utan hjälp..” Rapporterade hon och såg på Camthalion och helaren.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var löjligt att springa ikapp på det här sättet. Men åtminstone så kom de snabbare fram, trots människans klumpiga framfart var hon inte allt för långsam. Och för att vara ärlig mot sig själv, så hade han funnit det rätt roande. Både sällskapet och deras springkamp. Han nickade leendes som en hälsning mot Aeriel för att låta sin blick vandra mot den skadade fränden. Lite oroligt grimaserade han och utan en sekund att spilla hade helaren börjat att undersöka deras frände.

    Camthalion strök bort ett par löv som hade fastnat i hans kritvita hår. Det var mycket tid som hade gått åt, men åtminstone hade de förhoppningsvis räddat en frände. Ett liv vart värt tiden de förlorade.

    “Allt väl?” frågade han sedan, med blicken mot Aeriel och sedan till Taewyn.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin nickade bakåt åt helaren som kom efter dem några korta ögonblick senare, och började ta hand om alven de räddat från fångenskap.
    ‘Strunt i hur bra alla mår.’ sa Neaduin simpelt åt alvernas artigheter, och Taewyn höjde ett litet ögonbryn.
    ‘Vi har en bataljon av Iserioner på väg hit. Har ni någon plan för vad vi ska göra med dem, hm?’ undrade hon och såg på Aeriel och sedan på Camthalion.
    ‘Er vän får hjälp nu, det är dags att packa ihop. Ni lovade oss en plats här i Nela’thaënas för er hjälp. Behöver ni mer bevis för vårt ord?’ frågade hon och såg på Taewyn lite menande för att sedan se på Camthalion som var ledaren.
    ‘Måste ni se deras framfart själv, eller litar ni på att vi talar sanning?’ ville hon veta. Taewyn tog till orda för att inflika kort.
    ‘Detta var bara en liten förtrupp, deras krigare är här om en vecka eller så.’ gissade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel fick en allvarlig, men något orolig blick när hon hörde Neaduins ord. Aeriel blev då påmind om verkligheten som de befann sig i. Allt hade bara några minuter tidigare varit så lugnt och fridfullt. Men Neaduin hade en poäng i det hon sade. Aeriel tvivlade inte på vad Neaduins ord. De båda människorna hade enligt Aeriel visat tillräckligt för att hon skulle tro på dem, men slutet var inte hennes att fatta. I tystnad, såg bort på den skadade alven som nu helaren tog hand om. Kort därpå såg hon upp på Camthalion med plikttrogna ögon. “Beslutet är ditt att fatta. Om det är som hon säger bör vi agera nu.” Sade hon till sin Kapten på Aela.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion nickade över Neaduins ord, lite disträ när hans öga sökte efter korpen som annars ständigt var på hans sida. Han kunde höra hennes kraxande en bit bort. Han var tyst ett tag, som om han inte hade hört Aeriels ord. För att sedan rätta till sin hållning så att den blev lite rakare och nickade bestämt till hennes ord.

    “Du har rätt” påpekade han simpelt, inte för att han hade tänkt ligga på latsidan. Men vem som sa vad, spelade mindre roll för honom. Så länge de kunde finna ut vad som skulle ske och rädda liv. Hans tankar flög flyktigt tillbaka på sin egna syster och han hoppades innerligt att hon aldrig skulle behöva vara i ett hotat tillstånd.

    “Jag tror på era ord och mitt löfte står kvar.” svarade Camthalion med sin sjungande dialekt på det allmänna språket. Det var förstås en annan fråga om Eärmelido skulle släppa in dem. Däremot tänkte han inte förvarana människorna om det. De skulle visa om deras hjärtan hade något mörkt inom sig – men han misstänkt att så inte var fallet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    De två kvinnorna nickade och utbytte blickar, att de hade kommit så långt att få dessa alver att lita på dem var en seger.
    ‘Låt oss återvända då, mina vänner!’ sa Neaduin glatt, och klappade de båda alverna på ryggarna med ett ljudligt dunkande. Taewyn gjorde en grimas, trots allt såg alverna lite mer sköra och bräckliga ut även om det kanske var mer av en illusion än hur det faktiskt var. Men hon nickade lätt, och började röra sig genom skogen med alverna i riktning mot huvudstaden Dal Elath.
    ‘Är det något vi måste veta, så vi inte förolämpar ert folk då vi anländer…?’ undrade Taewyn lite nervöst och oroligt över att komma in i hjärtat av alvernas rike.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel, som hade noterat Camthalions frånvaro, såg oroligt på sin kapten. Just när hon öppnade sin mun kände hon hur Neaduin plötsligt dunkade henne på ryggen. “Cam-…” var allt hon hann få ur sig innan hon blev avbruten av dunkningen. Något överraskad av det hela, skakade hon på huvudet och harklade. Hon log ursäktande mot Taewyn och Neaduin och kliade sig lätt i bakhuvudet. “Alverna i Dal Elath kan vara lite… Annorlunda.” Konstaterade hon, i brist på ett bättre ord. “Men det är ingen fara. Du behöver inte oroa dig, Taewyn. Var dig själv.” Fortsatte Aeriel. “Dock är det nog lite värre för Neaduins del.” Skämtade Aeriel sedan och skrattade lite smått medan hon klappade Neaduin på axeln, som ett svar på hennes ryggdunkning.

    När Aeriels skratt sedan avtog, kliade hon sig något fundersamt på hakan. “Jag föreslår dock att ni låter Camthalion föra talan, så det inte blir några missförstånd.” Konstaterade hon sedan.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion hade hört att Aeriel hade tänkt säga något – men precis innan han hörde något mer kände hon dunkandet i ryggen och såg nästan lite förnärmat upp mot Neaduin och sträckte på sig igen. Vad var det där bra för? tänkte han argt och lite irriterat till sig själv men sedan nickade han instämmande till Aeriels ord.

    “Jag för talan, inget mera med det.” sa han simpelt, som om det inte var en sak att diskutera. Han hade ingen lust att ha en onödig blodspillan för att de var klumpiga i munnen.  Hon lät sedan blicken vandra mot Aeriel, som om han väntade på att det var något som hon ville säga till honom men det fanns ett litet uppmuntrande leende där.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin ryckte obekymrat på axlarna över deras ord.
    ‘Visst, visst, så vad ni säger är att jag ska vara tyst.’ sa hon och gav dem varsin lite skarp men lurig blick, som om hon utmanade dem att försöka stoppa henne från att säga och göra precis vad hon tyckte. Taweyn la sina armar i kors, men log lite över Aeriels uppmuntrande ord och det behagliga skrattet.

    ‘Nå, vad väntar vi på då? Visa oss vägen!’ sa hon, outtröttlig trots deras språngmarsch innan genom skogen.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel mötte Camthalions blick. Hon såg på sin vän i tystnad med oroliga ögon. I en kort sekund var det som att tiden nästan stod still. Plötsligt väcktes hon till liv igen när hon hörde Neaduins ord. Den blonda, vackra skogsalven vred då på sitt huvud och såg på de två människorna. “Självklart!” Sade hon med en mjuk röst och gav än en gång ifrån sig det där varma och sköna leendet, sådär som nästan bara hon kunde.

    “Den här vägen.” Sade hon och pekade med hela handen framåt innan hon började stega mot samma riktning. Hennes blonda, långa flätor svajade lätt sidledes, på varsin sida om hennes huvud i takt med hennes smått raska steg. Då och då sneglade hon mot Camthalion. Även om de för stunden var i gott sällskap i en fridfull miljö, kände Aeriel en oro.

    En oro för framtiden.

    Kunde det vara för att hennes första uppdrag plötsligt tagit en väldigt allvarlig vändning? Kunde de vara för att de var påväg till
    Dal´elath med två människor i sitt sällskap?
    Vad det berodde på kunde hon själv inte sätta fingret på. Någonting kändes fel, som att hon visste att någonting hemskt skulle hända dem, och någonting sade henne att Camthalion kände det med.

Viewing 17 posts - 101 through 117 (of 117 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.