Post has published by Savage
Viewing 13 posts - 21 through 33 (of 33 total)
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hon står fortfarande upp, har ingen tanke på att sätta sig ner igen men händerna har lättat om sitt hårda grepp om bordsskivan. Blodet rusar och pulsen är hög efter utbrottet och benen känns som gelé. Men rösten är en aning lugnare nu när hon svarar honom” Det du säger att du vill göra, gör du bäst som min rådgivare och högra hand, som spindeln i mitt nät och inte som kung. En kung ger dig en titel som du inte kommer kunna smyga i skuggorna med för jag antar att det är vad du gör, är bra på. Så varför skulle jag vilja ha dig som kung när den titeln endast skulle hämma dig? Jag förstår ditt värde…”

    Blicken vänds mot Arand, lyssnar till hans ord. Var tronen värd det? Hon vet inte, vet inte alls. Håller hans blick en lång stund innan hon ser tillbaka mot Wreax” Arand har rätt. Det här är ett beslut som kommer ändra hela mitt liv. Ge mig några dagar… träffa mig här och du ska få ett svar. ” Söker i Wreax blick. Söker för att se om hon kan hitta något i dem som skulle göra det lättare för henne att bestämma sig” Och träffa mig igen innan dess. ”Lär känna mig, låt mig får lära känna dig… hon tänker det men säger det inte högt för hon antar att det knappast skulle bita på honom.

    Känner sig plötsligt så väldigt väldigt trött, som om någon tagit all hennes kraft och energi ifrån henne och lämnat henne med ben som kändes som bly. Så många tankar, hade hon någon att ventilera dem med? Ser på Arand, en kort flyktig blick. Känner sig plötsligt så fruktansvärt ensam.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax stod med armarna i kors, lutad mot väggen, och lyssnade på båda. Arand hade han lust att daska, men lät bli – monsterjägaren skulle han kunna antingen undvika eller ta hand om senare. “Ja… Då får vi se ifall jag hinner göra ditt jobb före dig. Då har du åtminstone tid att tänka på dina livsval.”, sade han ironiskt till Arand. Han var också missnöjd med svaret han fick av Fëani. “En man som jag går aldrig i skuggor. Det skulle innebära att jag hade något att frukta. Och att störta en regim för att bli en rådgivare låter inte som något jag är beredd att göra.” 

    Att Fëani bad om mer tid förstod han, men gillade inte distinkt.  “Tyvärr har jag inte tid att bli kvar. Ni får tid att fundera vidare på mitt erbjudande… Men jag måste återvända till Me’erisia emellanåt. När ni vet… Skicka er fågel. Den hittade mig senast, och lär hitta mig nästa gång. För mig är det ingen möda att resa på nytt om jag har orsak för det.”

    Plötsligt slutar han luta mot väggen, gick fram till Fëani, tog hennes hand och kysste den. “Adjö, ers höghet.” , sade han, med en skarp blick i hennes ögon. Sen gick Wreax lugnt mot dörren till värdshuset, och lämnade det. Sättet han gick på var plötsligt – han gav inte mycket av en chans för dem att säga farväl, och gav inte en blick mot Arands håll då han gick.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arands blick följde inte Wreax då han lämnade dem, utan snarare log han ett sammanbitet leende och skakade på huvudet långsamt där han satt. Frustrerad, ilsken, uppretad av Wreax sätt och framförhållning. Han lät sin ilska skölja över sig, och satt en stund i tystnad tills han kände den försvinna. Åtminstone så mycket att det var en glöd inom honom snarare än en stor låga på väg att explodera. Sedan vände han blicken till Fëani.
    ‘Det där var… den mest högmodiga man jag någonsin träffat, och tro mig, jag har träffat många.’

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Kyssen bränner på hennes hand. Som om Wreax läppar lämnat ett brännmärke där och för en stund sitter hon stilla var med handen på bordet där Wreax lämnat den. Följer honom inte med blicken när han går utan ser på glaset han druckit ur och som står kvar på bordet. Tankarna snurrar, får dem inte att stanna upp, sluta och det är slutligen Arand som får henne ur dem” Va? ” Frågar hon först förvirrat som om hon inte riktigt vet var hon befinner sig men tycks komma tillbaka igen och skakar lätt på huvudet” Ja… ” säger hon tyst, söker Arands blick kort” Ändå är han en väg för mig tillbaka. Han har rätt, vad har jag att erbjuda? Kanske borde jag bara försvinna, skapa mig ett liv någon annanstans…kanske är det bättre med Isra som drottning… ” Hon känner sig stukad, det syns i henens blick, modstulen.

    Reser sig dock upp” Låt oss gå…” Utan att vänta börjar hon röra sig mot dörren, ut i frisk luft. Väl där ute väntar hon in honom” Jag vet inte vad jag ska göra… ” säger hon tyst, stannar upp och vänder blicken mot Arand som om hon önskade att han skulle berätta det för henne, berätta vad som var rätt och vad som var fel.” min syster har makten, skattkistorna .. vad har jag? Lånade kläder, inte ett mynt och lever på andras välvilja. ”Hon knyter näven i vanmakt där den vilar intill hennes kropp. ” Tack för att du följde mig Arand..

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Monsterjägaren studerade Fëani tankfullt, något fundersam över reaktionerna och känslorna som verkade storma där inom henne. De känslor som bekräftades i hennes ord som kom därefter. Den ungdomliga osäkerheten, som så tydligt var ett resultat av den överväldigande uppgift hon hade på sina axlar. Som hon kände att hon var tvungen att slutföra. Och vad hade han för svar och stöd att ge?

    Men de skulle äntligen ge sig av, och han reste sig för att följa henne, själv fylld med tankar och funderingar efter deras märkliga möte med mannen som fick hans blod att koka. Där ute dorg han ett djupt andetag och tvingade sitt hjärta att sakta ned, först då medveten om hur arg han blivit över allt prat om Ayperos och Wreax högmod.
    ‘Jag kan inte säga vad du ska göra.’ sa han simpelt, och började gå med henne.
    ‘Men jag kan säga en sak, en drottning som tar Ayperos under sina vingar eller som allierad är inte en drottning som kommer göra något gott för sitt folk. Jag stred mot honom i Loradon, åtminstone det hade den där igeln till adelsman rätt i.’ sa han och fnös frustrerat till. Hans fotspår krasade lätt mot marken där de gick, hans steg mållösa i riktning mot stranden nedanför staden. En stund senare tog han till orda igen.

    ‘Kanske oddsen är emot dig, men du har ett gott hjärta. Det är betydligt mer värdefullt än juveler och rikedomar…’ sa han och såg på henne med de gula ögonen. Det här med att trösta tonåringar var inte riktigt hans styrka.
    ‘Men alla mina varningsklockor ringer i den där Wreax närvaro. Jag tror inte du kan lita på honom.’

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Tyngden som vilade över henne kändes som om den skulle krossa henne och hon kan inte bli kvitt hopplösheten som vilar över henne. Wreax gick inte att lita på, nej det förstod hon men samtidigt var han just nu hennes bästa och enda chans att nå det mål hon satt upp för sig själv. Hon låter stegen falla in i hans, de hade inte bråttom någonstans och luften kändes lite lättare att andas ju närmre havet de kommer” Nej jag vet att du inte kan det och det är inget jag begär heller. ”Hon ser på honom stilla innan hon låter blicken vila ut över vägen de går istället, lyssnar till hans ord om demonen” berätta om honom? Demonen? ” Ber hon medan de sakta fortsätter att gå” Kan du döda honom om du får chansen? ” Hon stannar till, gör en gest mot en stock vid vattnet och sätter sig sedan ner på den, rättar till kläderna. Havet… vatten… vad hon saknade sitt land. Fokuserar blicken på honom.

    ”Jag vet, Wreax går inte att lita på men ändå kanske jag måste göra det om jag ska få tillbaka det som är mitt. Han har de medel jag saknar. Ett gott hjärta kommer inte att ge mig tillbaka mitt land. Jag behöver pengar, jag behöver krigare och framförallt behöver jag stöd i mitt folk. Någon som verkar på insidan, som kan ge mig information. Men vem kan jag lita på? ” Hon skakar på huvudet” Jag vet inte vad jag ska göra Arand… jag vet inte…”Tystnar kort, rör lätt vid pärlraderna som smyckar framsidan på henens hängselkjol, eller, hennes… Maeves” Jag sände brev till en man som jag trodde jag skulle kunna få hjälp av förutom Wreax men han begärde pengar…det kommer alltid tillbaka dit, pengar… utan det har jag inget att erbjuda

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arands blick lämnade Fëani och såg något tomt framför sig. Han såg inte riktigt omgivningen omkring dem, utan snarare var han tillbaka i Loradon där de stridit på stadens topp. Han och Maeve, mot Ayperos, medan staden brann och förgördes i ett inferno omkring dem. Att de ens överlevt var bara tur, skulle han seriöst vara dum nog att söka upp denna demon igen?
    ‘Demonen…’ hummade Arand lite frånvarande över hennes bedjan. Han verkade långt borta, men stannade upp då Fëani gjorde det med, och såg ut över den stillsamma och vackra miljön.

    En stund var han bara tyst och lyssnade på vad hon hade att säga, eller kanske reflektera över. Hennes problem hade han inte svar på, men åtminstone kunde han berätta något.
    ‘Demonens namn är Ayperos… Att hitta information om honom är svårt, men jag gjorde vad jag kunde då jag fick i uppdrag av Karms konung att dräpa honom.’ sa han och gick lite tankfullt fram och tillbaka.
    ‘En av de äldsta varelserna i denna värld som fortfarande andas… Många århundraden sedan spred han sitt mörker och sin kaos, tills han till sist besegrades. Men en sådan demon är nästan omöjlig att döda helt, och de lyckades inte.’ förklarade Arand.

    ‘Så han fängslades, i flera århundraden, tills hans fängelse glömdes bort och de som var ansvariga för honom inte längre fanns. Till sist frigjorde någon honom, säkert ett misstag…’ sa han och skakade på huvudet och gjorde en gest med handen, det var irrelevant.
    ‘Men ingen är odödlig. Jag kan döda honom.’ sa Arand beslutsamt, kanske det skulle bli sanning om han beslöt sig för det. Arands ögon sökte Fëanis och han la en hand på hennes axel.
    ‘Ayperos är betydligt farligare än din syster. Han kommer att utnyttja henne. Och han kommer vara svår att döda, omgiven av krigarna som nu tjänar din syster.’ det var så klart bara gissningar.

    ‘Om man kan lita på något vad ormen Wreax sa.’ hummade han och gjorde en grimas.
    ‘Vi kan inte veta att han inte tjänar Ayperos, eller Lloth, och bara försöker lura dig in i en fälla. Så länge du lever finns det motstånd, eller hur?’ sa han och såg henne i ögonen, och tog bort handen från hennes axel för att resa sig igen.
    ‘Men du har väl rätt, pengar är det som styr allt. Men ett namn som ditt torde låsa upp en hel del dörrar med?’ frågade han.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Ayperos. Hon hatar namnet och det ger henne rysningar av obehag längs med ryggraden. Hon lyssnar medan han talar och när handen hamnar på hennes axel ser hon upp och möter hans sökande blick i sin. Allvar i hennes unga ansikte” Du kan döda honom ” upprepar hon, hur? Hon vet inte och vågar inte fråga, inte just nu för hon antar att hon ändå inte kommer få något svar. Vet inte heller om hon vill ha något svar. Det hela känns för stor, för skrämmande och helt oöverstigligt. Hans ord ringer inom henne. Så länge hon fanns, fanns där motstånd. Allvarligt möter hon hans blick igen, nickar” Ja… så är det även om jag inte alls vet hur. ”Hon ser ut över vattnet, längtar hem.

    ”Mitt namn… jo kanske, om det inte för med sig en jakt för att föra mig tillbaka till min syster. Jag skulle tro att belöningen är stor. ”rynkar pannan en aning, hon sitter kvar medan han reser sig och fortsätter att se ut över det glittrande vattnet. Tycks försjunken i tankar. ”Arand… om jag bestämmer mig för att återvända till Me´eresia… följer du med då? Följder du med och dödar Ayperos? ”hon uttalar orden lågt” Det är en lång väg dit… jag behöver stöd och pengar men… det skulle kännas mer hoppfullt om du sa ja. Om du kan döda honom… för vem vet… han kommer inte nöja sig med Me´eresia… eller hur? ”

    Hon reser sig upp, går mot honom och stannar strax framför honom för att se honom i ögonen” Jag lovar att göra allt jag kan för att hjälpa dig och jag lovar att ge dig vad du vill…

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Monsterjägaren såg lite tankfull ut en stund. Det var en inre tvist inom honom, trots allt hade han kommit hit till Kaldrland för att komma bort från allt det där. Politiken, kriget i söder. För lite frisk luft. Men här hade Ayperos skugga genom Fëani och nu Wreax följt honom, och det verkade som om han inte kunde skaka av sig demonen innan dådet var fullbordat eller han död. En stund såg han tankfull ut, inte rädd, inte tvivlandes, men mest tankfull. Men då Fëani kom frma till honom och såg i hans ögon mötte hans gula ögon hennes. En stund såg de bara på varandra, innan han svarade.
    ‘Ja… Men innan den dagen kommer behöver vi förbereda oss.’ han nickade lätt.
    ‘Vi kan inte förhasta oss. Att Ayperos måste dö är klart, innan världen hamnar under hans skugga, men det är inget lätt dåd.’

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    ”Nej, det kommer inte att bli lätt och kanske kommer vi inte heller att lyckas. Men vem har sagt att saker ska vara lätta? Jag visste redan när jag släpades hem av min bror och syster tillbaka till Me´eresia att mitt liv aldrig mer skulle bli enkelt ” Hon håller fast hans blick i sin, hela tiden utan att vika undan. Att ha honom på sin sida kändes ändå tryggt som om han genom att svara ja nu förankrade henne. I sig själv och med den vansinniga uppgift som låg framför henne och nu även honom. Han att döda en demon och hon att störta en drottning och ta tillbaka ett land som tillhörde henne. ” vi har inte mycket tid, för visst växer hans makt sig starkare? Jag kan inget om demoner men det är ändå vad jag tror. ” Hon ger honom en frågande blick” Jag behöver hitta stöd, jag ska skriva till alla kungahus, till Athals högsäte, till alla folk för om en demon växer sig starkare kommer det så småningom betyda att hela världen är i fara. Så det borde ligga i allas intresse att se honom död.”

    Hon är tyst en stund, tar sedan hans hand och kramar den i sin, en hand som nästan alltid var kall. För hans hand till sina läppar och placerar en lätt kyss på hans knogar” Tack Arand  ”Säger hon allvarligt och med låg röst innan hon ser upp och in i hans ögon igen” Tack.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand nickade tankfullt, han kunde inte helt sätta sig in i prinsessans situation men han kunde se och förstå att hon varit med om mycket. Saker som skulle bryta de flesta, men som ändå verkat gjort henne starkare och mer beslutsam. Vid hennes fråga nickade han långsamt.
    ‘Jag tvivlar inte på att han kommer använda din syster för att inleda fler krig.’ sa han. ‘Vad han planerar kan jag inte svara på, men det är inget gott, det kan vi vara säkra på.’ Om hennes brevskrivande skulle ge henne något konkret stöd visste han inte, men han nickade lätt.

    ‘Jag är säker på att det finns de som vill alliera sig.’ sa han, inte helt säker på sina ord, men de kunde hoppas att det fanns de som ville störta demonen lika mycket som dem. Hennes kyss var förvånande lätt och han tycktes tappa förmågan att tala ett ögonblick.
    ‘Ingen… fara…’ hummade han efter en stunds tvekan, det där med att möta krig, våld och förolämpningar var ofta lättare för en man som han än att möta genuina tack och vänlighet.
    ‘Så… ska vi börja?’ frågade han, och nickade mot toppen av Frostheim.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hon kan känna hur han inte alls är bekväm med hennes gest, kramar om hans händer innan hon släpper dem igen. Hon var bara så tacksam över att hon hade en bundsförvant och hon trodde att hon kunde lita på honom, han hade skyddat henne på resan till Frostheim, följt henne idag, det var handlingar som betydde något. För en flicka påväg att bli kvinna på riktigt så var det ibland svårt att avgöra men hon valde att följa magkänslan och den sa henne att han var att lita på. Hon ser mot Frostheims top där Ulvhedna hade sitt säte och nickar” Ja, nu börjar vi. ” Säger hon och ser honom i ögonen, han förstod nog inte vad hans stöd betydde. Släpper honom med blicken och börjar sedan gå tillbaka mot sätet. Hon måste tala med Kung Audgisil även om hon nu inte trodde att hon skulle kunna få så mycket stöd från honom just nu med tanke på inbördeskriget han var mitt uppe i så var det ändå här hon måste börja. Kanske kunde han ge henne något, råd, någon annan bundsförvant som kunde vara intressant. Hon tog det lilla nu, allt.. varje halmstrå om det inte var lika halt som ålen Wreax just visat sig vara.

    Hon säger inte mycket på vägen och när hon väl kommer upp till sätet är hon samlad, nacken stolt. Stnanar utanför högsätets dörr och ser på Arand” Följer du med?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand följde henne under tystnad, hans tankar fästa på deras möte med Wreax och hans egna strid med Ayperos månader sedan på toppen av Loradon som nu bara var en ruin. Då de plötsligt var på toppen av Frostheim vid högsätet såg han sig lite förvirrat nästan omkring, och skakade på huvudet.
    ‘Jag tror det är bäst att du talar med konungen själv, men du hittar mig nog då ni är klara.’ sa han och gav henne ett uppmuntrande leende.

Viewing 13 posts - 21 through 33 (of 33 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.